خسارات سوانح رانندگی تهدید بزرگ اقتصاد ملی است

رییس سازمان راهداری  خسارات سوانح رانندگی تهدید بزرگ اقتصاد ملی است رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جان باختن بیش از ۱۵هزار نفر و مصدوم شدن بیش از ۳۰۰هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در سال تهدید بزرگی برای اقتصاد ملی است. به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن‌نیا در مراسم تودیع و معارفه […]

رییس سازمان راهداری

 خسارات سوانح رانندگی تهدید بزرگ اقتصاد ملی است

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جان باختن بیش از ۱۵هزار نفر و مصدوم شدن بیش از ۳۰۰هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در سال تهدید بزرگی برای اقتصاد ملی است.

به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن‌نیا در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: برای کاهش خسارات ناشی از حوادث رانندگی در کشور باید همه دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر همکاری کنند تا با اجرای برنامه‌های مناسب شاهد کاهش جان‌باختگان سوانح رانندگی در کشور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۹۰درصد حمل و نقل بار و مسافر از طریق جاده انجام می‌شود، یادآورشد: بدون شک در یک سازمان تخصصی باید کار حرفه‌ای انجام شود تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: با تشکیل کارگروهی در این سازمان همواره به دنبال استفاده از تجربه مدیران متخصص هستیم تا سازمان راهداری در این بخش بتواند عملکرد خوبی را داشته باشد.

حسن نیا با اشاره به اهمیت توسعه ترانزیت برای افزایش درآمدهای ارزی گفت: در چند سال گذشته به دلایلی در حوزه ترانزیت شاهد کاستی‌های زیادی بودم که امیدواریم با برنامه‌ریزی و نگاه ویژه به این بخش ایران از مزیت‌های آن حداکثر استفاده را ببرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ارتقا ایمنی در راه‌های کشور گفت: ارتقای امنیت در راه‌ها از اهداف بزرگ ما است و در ایام تعطیلات نوروزی نیز تلاش خواهیم کرد که خدمت‌رسانی به مردم به نحوه مناسبی انجام شود.

همچنین مشاور وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ارتقای ایمنی در راه‌های کشور اولویت نخست ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود و مهم‌ترین چالش ما در حمل و نقل کشور غیرواقعی بودن قیمت سوخت است.

داود کشاورزیان افزود: برای واردات خودرو دولت انواع عوارض را دریافت می‌کند در حالی که با واقعی شدن قیمت سوخت درآمد دولت از این محل افزایش و بدون اخذ عوارض خودروهای خوبی وارد کشور می‌شود.

رییس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: ما موفق شدیم برای نگهداری راه‌های کشور دو میلیاردو۴۰۰میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی دریافت کنیم، اما دومیلیاردو۵۰۰میلیون تومان نیز برای نگهداری راه‌های کشور به پیمانکاران بدهکار هستیم.