آبشار «زیارت» جلوه‌ای تماشایی از طبیعت گرگان

آبشار «زیارت» جلوه‌ای تماشایی از طبیعت گرگان ناصر بهزادفر- آبشار زیارت گرگان در جنوب گرگان و در استان گلستان واقع است. آبشار زیارت در میان جنگل ناهارخوران و در حاشیه روستای زیارت واقع است. ناهاخوران نقطه‌ای جنگلی در جنوب شهر گرگان است این منطقه از هوای نسبتاً مطبوع و ملایم‌تری در مقایسه با شهر و […]

آبشار «زیارت» جلوه‌ای تماشایی از طبیعت گرگان

ناصر بهزادفر- آبشار زیارت گرگان در جنوب گرگان و در استان گلستان واقع است.

آبشار زیارت در میان جنگل ناهارخوران و در حاشیه روستای زیارت واقع است. ناهاخوران نقطه‌ای جنگلی در جنوب شهر گرگان است این منطقه از هوای نسبتاً مطبوع و ملایم‌تری در مقایسه با شهر و مناطق شمالی برخوردار است. به مرور زمان و با افزایش جمعیت و وسعت شهر گرگان از حدود ۲۰ سال قبل فاصله بین مرکز شهر و ناهارخوران به صورت یک خیابان عمومی و نسبتاً شلوغ و پررفت و آمد تبدیل شده و اکنون یکی از خیابان‌های اصلی گرگان است. این مسیر که به جاده ناهارخوران مشهور است، مسیری برای پیاده‌روی و تفریح مردم است.

آبشار زیارت در مسیر یکی از شاخه‌های فرعی رودخانه خاصه رود زیارت به‌نام شاخه آبشار قراردارد. این شاخه رودخانه به صورت دو آبشار از ارتفاع ۱۵متر به داخل محوطه حوضچه که در محل ریزش ایجاد شده می‌ریزد. در کل محوطه آبشار زیارت و پودر مانند آب در هوا معلق است و به دلیل بالا بودن رطوبت نسبی محیط روی تخته سنگ‌ها نیز پوشیده از خزه و گلسنگ است.

آبشار زیارت از زیبا‌‌ترین آبشارهای استان گلستان و جلوه‌ای تماشایی از طبیعت روستای زیارت است.

بهترین زمان بازدید از این جاذبه زیبا فصل بهار است.

مسیر دسترسی

 

برای دسترسی به آبشار زیارت بعد از رسیدن به جنوب شهر گرگان، در مسیر جنگل ناهارخوران به طرف روستای زیارت حرکت می‌کنیم. این آبشار در ۵ کیلومتری جنوب روستای زیارت قرار دارد.