مناقصه خرید 250 اتوبوس برای ورود به ناوگان اتوبوسرانی تهران
ناوگان حملونقل عمومی در تهران فرسوده است و برای رفع آلودگی هوا باید حتماً این ناوگان نوسازی شود، چرا که باعث آلودگی محیطزیست و هوا میشود، اما در این بین تنگناهای مالی وجود دارد که با ورود و کمک نهادهای مسؤول میتوان این تنگناها و مشکلات را حل کرد. اما با این حال نوسازی و تجهیز ناوگان حملونقل عمومی یکی از برنامههای شهرداری تهران است. به گزارش مناقصهمزایده، مدیران فعلی شهری معتقدند که تا پایان سال 150دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شده و همچنین برنامهای برای توسعه مترو و نوسازی ناوگان تاکسیرانی دارند. پیروز حناچی؛ شهردار تهران، در این باره گفت: نوسازی و تجهیز ناوگان عمومی در دستورکار است. حناچی، با اشاره به اینکه براساس گزارشهایی که مرکز کنترل و هوای تهران منتشر میکند حدود ۶۰ درصد ذرات معلق آلایندههای هوا، متعلق به خودروهای متحرک است که از این میان خودروهای سواری ۱۳درصد، تاکسیها دودرصد، موتورسیکلتها بیش از ۱۰درصد، وانت بیش از یکدرصد، مینیبوسها یکدرصد، اتوبوسهای شرکتواحد پنجدرصد و کامیونها ۱۵درصد را به خود اختصاص دادهاند، افزود: کثرت خودروها، افزایش مصرف سوختهای فسیلی در بخشهای ساختمان، حملونقل و صنعت، انتشار گازهای گلخانهای، آلودگی هوا و افزایش جزایر حرارتی در شهر باعث شده است که پایتخت را در مسیر گرم شدن و در نتیجه تشدید این مشکل پیش ببرد. وی همچنین درخصوص استفاده از خودروهای برقی در شهر تهران، گفت: استفاده از اسکوترها و موتورهای سنگین برقی و همچنین در نهایت نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و مترو از مهمترین برنامههای شهرداری در حوزه محیطزیست است. در این باره سیدمناف هاشمی، معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران درباره نوسازی اتوبوس، واگن و تاکسیفارس، گفت: نوسازی ناوگان در دستورکار است.100 دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان کردیم و قرار است تا پایان سال 150اتوبوس دیگر هم وارد ناوگان حملونقل عمومیشوند. وی در ادامه اضافه کرد: مناقصهای در این زمینه تا پایان سال برگزار میشود و بعد از مشخص شدن برنده، کارها انجام میشود. ما در برنامه خود ورود 500 دستگاه اتوبوس را به ناوگان داشتهایم. تاکنون 100اتوبوس وارد و 150اتوبوس دیگر هم تا دو ماه آینده وارد خطوط میشود و در مناقصهای که برگزار میشود 250 اتوبوس دیگر هم وارد ناوگان میشود و به نظر میرسد این 250 اتوبوس در شش ماهه اول سال1400 وارد خطوط شود. معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران، همچنین درخصوص نوسازی تاکسیهای شهر تهران، گفت: از چند محل برای نوسازی تاکسیها وام تهیه میکنیم و میزان این وام 50، 70 و 90 میلیونتومان است و این وام از محل بانک کارآفرینی امید، مهر و تبصره18 سازمان برنامه و بودجه و همچنین پستبانک تهیه میشود. هاشمی، با تأکید بر این موضوع که تاکنون 2500دستگاه تاکسی نوسازی شده است، گفت: این رقم کم است و ما تلاش میکنیم با مدیریت جدیدی که در تاکسیرانی حاکم شده است، تا پایان سال پنجهزار دستگاه تاکسی نوسازی شود. همچنین محمود ترفع؛ مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران، میگوید: با توجه به عمر بالای اتوبوسهای حملونقل عمومی، در نظر داریم از محل اعتبارات صندوق امید، نسبت به بازسازی اتوبوسهای فرسوده اقدام کنیم. وی در ادامه اضافه کرد: براساس مطالعات انجام شده، در بعضی از خطوط به دلیل تقاضای کم استفاده از اتوبوس در این مسیرها توجیه ندارد و مینیبوسها برای خطوط کمتقاضا درنظر گرفته شده است. وی تأکید کرد: برای حل مشکل اتوبوسهای فرسوده نیاز به عزم ملی است و حل این مشکل فراتر از توان یک نهاد خاص همانند شهرداری است.
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان