۳۰۹۲ مزایده – اداره تصفيه امورورشكستگي تهران – واگذاری حق بهره برداری شرکت‌های ورشکسته پارس آرمان شفق وفولاد قزوین

آگهی فراخوان واگذاری حق بهره برداری   اداره تصفيه امورورشكستگي تهران به قائم مقامي از شرکت‌های ورشکسته پارس آرمان شفق وفولاد قزوین در نظر دارد: نسبت به واگذاری حق بهره برداری عرصه واعیان و تأسیسات و ماشین آلات محل کارخانه شرکت‌های ورشکسته مذکور در قالب قرارداد بهره برداری از طریق برگزاری مزایده و با شرایط ذیل […]

آگهی فراخوان واگذاری حق بهره برداری  

اداره تصفيه امورورشكستگي تهران به قائم مقامي از شرکت‌های ورشکسته پارس آرمان شفق وفولاد قزوین در نظر دارد: نسبت به واگذاری حق بهره برداری عرصه واعیان و تأسیسات و ماشین آلات محل کارخانه شرکت‌های ورشکسته مذکور در قالب قرارداد بهره برداری از طریق برگزاری مزایده و با شرایط ذیل در ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۱۱/۰۸/۱۳۹۹ در محل اداره تصفیه امور ورشکستگی به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه چهارم، پلاک ۱۰، طبقه چهارم، شعبه دوم اقدام نماید.

شرایط قرارداد بهره برداری

۱ قیمت پایه حق بهره برداری شرکت فولاد قزوین از قرار ماهیانه مجموعاً ۷٫۹۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و پارس آرمان شفق مجموعاً به مبلغ ۹٫۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری برآورده گردیده است.

۲- برنده مزایده می‌بایست به میزان مبلغ نهایی مزایده و از بابت تضمین حسن استعمال محل کارخانه چک در وجه اداره تصفیه امور ورشکستگی صادر و همچنین به میزان مبلغ نهایی حق بهره برداری ،ضمانتنامه بانکی بابت تضمین پرداخت حق بهره برداری و تخلیه در وجه اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران از بانک اخذ و تحویل شعبه نماید.

۳- مالیات بر اجاره بر عهده اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران می‌باشد لیکن؛ بهره بردار مکلف و متعهد بوده که آن را ماهیانه پرداخت و  تأییدیه پرداخت را تحویل دفتر شعبه نماید .

مبلغ پرداخت شده از اجاره ماهیانه کسر می‌گردد.

۴-هزینه تعمیرات جزئی به عهده بهره بردار و هزینه تعمیرات کلی در صورتی که منتسب به بهره‌بردار از قبیل تعدی یا تفریط در نحوه استعمال و انتفاع نباشد، با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری بر عهده این اداره به قائم مقامی از ورشکسته می‌باشد. اقدام به تعمیرات توسط بهره‌بردار بدون اذن واجازه این اداره از مصادیق تعدی و تفریط است.

۵- پرداخت کلیه حقوق و مزایای دولتی وقبوض مصرفی وهزینه‌های جاری مربوط به عین مورد بهره برداری وحق و حقوق کارگران و حق بیمه آن‌ها بر عهده بهره بردار می‌باشد.

۶-بهره بردار حق استفاده از کد کارگاهی(مالیات وتأمین اجتماعی) و برند شرکت‌های ورشکسته فولاد قزوین وپارس آرمان شفق را ندارد. در این راستا نامبرده مکلف است قبل از اجرای قرارداد کد کارگاهی جدید اخذ و به ادارات مربوطه اعلام ونسخه ای از اعلامیه مربوطه را نیز تحویل دفتر شعبه نماید.

۷-بهره بردار حق واگذاری جزئی و کلی امتیازات ناشی از این قرارداد به ثالث را نداشته و در صورت تخلف از این بند، اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران حق فسخ یکطرفه قرارداد و تخليه محل را دارد. اداره تصفیه امور ورشکستگی به منظور نظارت بر حسن استعمال تأسیسات وماشین آلات شرکت‌های ورشکسته حق سرکشی و بازدید را در هر زمان مقتضی که صلاح بداند، دارد.

۸-در صورتی که در مدت قرارداد اداره تصفیه امور ورشکستگی بخواهد محل کارخانه را از طریق مزایده به فروش رساند، مراتب یک ماه قبل به بهره بردار اعلام ونامبرده مکلف است در صورت فروش محل کارخانه از طریق مزایده موضوع قرارداد را به اداره تصفیه امور ورشکستگی تحویل وتسلیم نماید. بابت هر روز تأخیر در تسلیم و تحویل محل کارخانه مبلغ ۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال متعهد ومکلف به پرداخت به عنوان خسارت تأخیر تسلیم در وجه اداره تصفیه امور ورشکستگی می‌باشد.

۹-اداره تصفیه امور ورشکستگی در واگذاری حق بهره برداری به متقاضی ودر مقام تعیین برنده مزایده اجاره علاوه بر معیار بالاترین پیشنهاد، سابقه حسن اجرای قرارداد از حیث  توانایی و تضمین پرداخت اجاره بهاء، پرداخت عوارض محل کارخانه (برق-آب-گاز و…) و حق و حقوق کارگران، حسن استعمال تأسیسات کارخانه را در نظر خواهد گرفت و با توجه به مجموع معیارهای یاد شده برنده مزایده را تعیین و اعلام خواهد نمود.

۱۰-بهره بردار می بایست بابت اجاره ماهیانه محل کارخانه هریک از شرکت‌های مذکور ۱۲ فقره چک بابت اجاره سالیانه در وجه اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران صادر و تحویل شعبه نماید.

۱۱-مدت قرارداد بهره برداری از تاریخ ۱۵/۰۸/۱۳۹۹ لغایت ۱۵/۰۸/۱۴۰۰ تنظیم خواهد گردید.

مستشار قضایی شعبه دوم اداره تصفیه امور ورشکستگی استان تهران

لیلا جلیلی