۳۱۷۹ فراخوان جذب سرمایه‌گذار – سازمان منطقه آزاد چابهار – احداث شهرک توریستی

فراخوان جذب سرمایه‌گذار   سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای آینده برنامه‌ریزی‌شده در اسناد توسعه ملی و منطقه‌ای و نیل به اهداف طرح توسعه محور شرق و در پاسخ به توسعه مورد انتظار در منطقه چابهار، اقدام به تعریف پروژه شهرک توریستی در منطقه آزاد چابهار نموده است. مشخصات زمین: این پروژه در قطعه زمینی […]

فراخوان جذب سرمایه‌گذار

 

سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای آینده برنامه‌ریزی‌شده در اسناد توسعه ملی و منطقه‌ای و نیل به اهداف طرح توسعه محور شرق و در پاسخ به توسعه مورد انتظار در منطقه چابهار، اقدام به تعریف پروژه شهرک توریستی در منطقه آزاد چابهار نموده است.

مشخصات زمین: این پروژه در قطعه زمینی به مساحت ۱۹۷٫۸۸۹ مترمربع واقع در محدوده پیکره یکم و سوم منطقه آزاد قرارگرفته است. مختصات جغرافیایی زمین و نقشه توپوگرافی اولیه زمین در نقشه پیوست ۱ ارایه‌شده است.

همجواری‌ها: این قطعه زمین از سمت شمال در مجاورت دهکده المپیک، از سمت شمال غربی و شرقی در مجاورت مجموعه‌های اقامتی، از بخش جنوب غربی در مجاورت عملکردهای تجاری و از سمت جنوب در مجاورت زون انبارها قرارگرفته است.

تراکم و سطح اشغال:

سطح اشغال

تراکم

زیربنای ناخالص (مترمربع) با کاربری‌های تجاری، اداری، فراغتی و تفریحی، ورزشی و فرهنگی و طیف گسترده‌ای ازفضاهای اقامتی

مجموع زیربنای فوق کاربری‌های اقامتی دائم

به هتل

فعالیت‌های ورزشی و فراغتی

کاربری‌های اداری

کاربری تجاری

کاربری فرهنگی سینمایی

۵۰%

۱۵۰%

۵۳۴/۲۹۶

۱۴۶/۱۰۰

۵۵۰/۱۸

۷۷۲/۷

۵۷۱/۱۶

۱۶۰/۱۴۹

۴۳۳۴

 

نقشه‌های معماری با رعایت مشخصات فنی و تغییرات حداکثر ۵ درصد در هر کاربری قابل تدقیق می‌باشد. مقتضی است در طراحی معماری نهایی، شکل و عوارض طبیعی خاص زمین تا حد ممکن حفظ‌ شده، ضوابط طرح‌های بالادست رعایت و برنامه فیزیکی ارایه‌شده محقق گردد. درهرصورت میزان کل زیربنایی از ۳۰۰ هزار مترمربع تجاوز نمی‌کند.

کاربری زمین: در طرح مصوب فاز صفر نقشه و جدول پیوست ۲ مجموعه شهر توریستی و زون بندی آن به شرح ذیل تعریف‌شده است و تشکیل‌دهنده نقشه کاربری زمین است. در هر بخش نوع تراکم موردنظر ارایه‌شده است که سرمایه‌گذار بایستی طرح‌های معماری خود را براساس مشخصات مندرج در جدول و نقشه کاربری پیوست به سازمان منطقه آزاد چابهار جهت تصویب و صدور پروانه ارایه دهد. کاربری بخش‌های مختلف زمین براساس شکل طبیعی زمین و همچنین قابلیت‌های هر بخش و با توجه به طرح‌های بالادست و همجواری‌های زمین برای پروژه تعریف‌شده است.

مجموعه تجاری: بخش تجاری پروژه در زمینی به مساحت ۲۸٫۷۸۰ مترمربع خاکبرداری شده است. نقشه توپوگرافی زمین بعد از خاکبرداری در نقشه پیوست سه ارایه‌شده است.

عملیات اجرای اسکلت فاز اول مجموعه تجاری در محدوده‌ای به مساحت ۱۰٫۹۵۰مترمربع آغازشده است که نقشه پیشرفت فیزیکی آن در پیوست شماره چهار ارایه‌شده است.

ماده یک: برآورد اولیه سرمایه‌گذاری

مبلغ برآورد شده اولیه پروژه شامل بهای زمین، هزینه صدور مجوزها وانشعابات. اجرای کامل حدود ۲۲٫۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

تبصره ۱: پس از تدقیق و تأیید کامل نقشه‌ها و براساس برآورد کارشناسی هیأت سه‌نفره کارشناسان رسمی دادگستری، و تأیید کمیته ارزیابی و قیمت‌گذاری زمین در مناطق آزاد تجاری-صنعتی سهم الشرکه طرفین (زمین، مجوزها به‌عنوان سهم سازمان و ساخت و اجرای کامل ابنیه و محوطه‌سازی و راه‌های دسترسی درون پروژه به‌عنوان سهم شریک) مشخص خواهد شد.

تبصره ۲: از آنجایی‌که بخشی از هزینه‌ها انجام‌شده در بخش تجاری طرح توسط سرمایه‌گذار دیگری انجام‌شده است سرمایه‌گذار متعهد به پذیرش کلیه هزینه‌های سرمایه‌گذار قبلی به ارزش کارشناسی ۴۶۶٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال می‌باشد.

ماده دو -مدت اجرای طرح

سرمایه‌گذار باید حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ امضای توافق‌نامه کلیه مراحل طراحی معماری شامل فاز صفر و یک و دو را تهیه و ارایه نماید. سرمایه‌گذار پس از ارایه هر مرحله از طراحی در صورت تأیید سازمان منطقه آزاد چابهار مجاز به آغاز مرحله بعد می‌باشد. درهرصورت سرمایه‌گذار باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که مدت طراحی از شش (۶) ماه تجاوز نکند.

دوره ساخت: بعد از تأیید مراحل طراحی و انعقاد قرارداد مشارکت، سرمایه‌گذار متعهد به اجرای کامل پروژه حداکثر ظرف مدت شصت ماه (۶۰ ماه) از تاریخ انعقاد قرارداد می‌باشد.

تبصره ۱: امکان شروع فعالیت در هر بخش به صورت فازبندی پیش‌بینی‌شده است لیکن درهرصورت زمان کامل اجرای طرح از ۶۰ ماه عبور نمی‌کند.

 

شرایط سرمایه‌گذار:

        دارا بودن اهلیت لازم جهت مشارکت با سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و نداشتن هرگونه سوءپیشینه مؤثر کیفری و اقتصادی.

         ارایه اسناد و مدارک مثبته، مبنی بر دارا بودن توان اجرائی و مالی لازم برای اجرای طرح و همچنین ارایه برنامه مدون تأمین مالی پروژه.

شرایط اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای مشارکت

ارایه مستندات ذیل برای متقاضیان سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه جهت ارایه پیشنهادات اولیه الزامی می‌باشد.

        ارایه ضمانت‌نامه معتبر بانکی به مبلغ پانصد میلیارد ریال به ذینفعی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار که حداقل دارای شش ماه اعتبار باشد.

        ارایه تأیید بانکی مبنی بر موجودی حساب سرمایه‌گذار به میزان حداقل ده درصد برآورد اولیه پروژه و تعهد به حفظ مبلغ تا انعقاد تفاهم‌نامه.

        ارایه رزومه مستند سرمایه‌گذار. سرمایه‌گذارانی که رزومه مرتبط داشته باشند در شرایط یکسان دارای اولویت مذاکره می‌باشند.

سایر شرایط:

        سازمان براساس تاریخ وصول درخواست مشارکت به همراه مستندات مذکور جلسات مذاکره با سرمایه‌گذاران را تنظیم خواهد نمود.

         سرمایه‌گذارانی که بالاترین موجودی وجه نقد و توان اجرایی را داشته باشند در اولویت مذاکره در شرایط مساوی قرار خواهند گرفت.

        پس از تعیین شریک ،طرفین در قالب یک توافقنامه به مدت حداکثر ۶ ماه متعهد به انعقاد قرارداد می‌باشند.

قرارداد مشارکت براساس آئین‌نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۳/۱۲/۱۳۷۲ ، قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و سایر دستورالعمل‌ها و مصوبات قانونی مربوطه تنظیم می‌گردد.

v   زمین با کاربری و نرخ روز و عوارض متعلق به طرح بر اساس دستورالعمل اخذ عوارض مصوب شورای عالی مناطق آزاد به‌عنوان آورده سازمان در مشارکت تعیین می‌گردد و برآورد هزینه‌های ساخت ‌وساز طبق برآورد قیمت روز واگذاری زمین و انعقاد قرارداد برمبنای برآورد هیأت کارشناسان رسمی دادگستری براساس شاخص‌های سال انعقاد قرارداد مشارکت به‌عنوان آورده سرمایه‌گذار محسوب و مبنای در صد سرمایه‌گذاری طرفین خواهدبود.

v   مهلت ارسال درخواست مشارکت و ارسال مستندات از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۹۹ لغایت ۱/۱۲/۱۳۹۹ به مدت ده روز می‌باشد.

v   کلیه درخواست‌ها و مستندات باید در پاکت دربسته تحویل دبیرخانه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گردد.

 

لینک دریافت اسناد فراخوان:

https://www.cfzo.ir/m/90