پرواز طلایی طلا در ۲۰۱۷

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند پرواز طلایی طلا در ۲۰۱۷ تحلیلگران مؤسسه سرمایه‌گذاری اف‌سی‌استون بر این باورند که قیمت طلا در سال جاری میلادی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و علت اصلی آن احتمال بی‌ثباتی در منطقه یورو و افزابش تقاضای فیزیکی از سوی کشورهای آسیایی خواهد بود. به گزارش سایت طلا از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، مؤسسه […]

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند

پرواز طلایی طلا در ۲۰۱۷

تحلیلگران مؤسسه سرمایه‌گذاری اف‌سی‌استون بر این باورند که قیمت طلا در سال جاری میلادی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و علت اصلی آن احتمال بی‌ثباتی در منطقه یورو و افزابش تقاضای فیزیکی از سوی کشورهای آسیایی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، مؤسسه اف‌سی‌استون در تازه‌‌ترین ارزیابی خود از وضعیت بازار جهانی طلا پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ در دامنه ۳۵۰ دلاری در نوسان خواهد بود.

قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی پس از ۳ سال افت متوالی با افزایش نسبی روبه‌رو شد و حدود ۹ درصد افزایش یافت. قیمت طلا گرچه در ۶ ماه نخست ۲۰۱۶ با افزایش چشمگیری همراه شد ولی در ۶ ماه دوم به خصوص پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ، روند نزولی را آغاز کرد.

مؤسسه اف‌سی‌استون اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که عملکرد قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی بهتر از سال گذشته باشد. تشدید بی‌ثباتی اقتصادی و مالی در منطقه یورو و افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی عوامل مهمی است که می‌تواند قیمت طلا را طی ماه‌های آینده افزایش دهد.

این گزارش افزود: انتخابات مهم و سرنوشت‌سازی در آلمان؛ ایتالیا و آلمان و هلند در پیش است. پیروزی ترامپ در آمریکا نیز نگرانی‌های زیادی را در خصوص نتایج انتخابات کشورهای اروپایی به وجود آورده است.

به نوشته سایت طلا، اگر شرایط منطقه یورو بی‌ثبات شود، این مسأله یک عامل تغییردهنده بزرگ بازی برای بازار طلا خواهد بود و زمینه لازم برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی این فلز زرد فراهم می‌شود.

به نظر می‌رسد ترامپ نخواهد توانست به همه اهداف و برنامه‌های اعلام شده خود دست یابد و این مسأله نیز موجب افت ارزش دلار و شاخص سهام خواهد شد.

مؤسسه اف‌سی‌استون در پایان پیش‌بینی کرد که قیمت هر اونس نقره نیز امسال بین ۱۴٫۷۱ تا ۲۱ دلار در نوسان خواهد بود و میانگین قیمت نقره به ۱۷٫۱۰ دلار خواهد رسید.