معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا

بورس کالا سال‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. لذا جهت آشنایی هر چه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر در بورس کالا همچون هفته‌های گذشته در اولین روز […]

بورس کالا سال‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. لذا جهت آشنایی هر چه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر در بورس کالا همچون هفته‌های گذشته در اولین روز هر هفته به معرفی یکی از شرکت‌های حاضر در بورس کالا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مجتمع پتروشیمی خوزستان

شرکت پتروشیمی خوزستان از مهم‌ترین واحدهای پتروشیمی کشور به‌شمار می‌رود که در اسفند ماه ۱۳۷۶ در سایت ۴ واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی در زمین به مساحت ۱۰ هکتار احداث گردیده و عهده دار اجرای طرح تولید پلیمرهای مهندسی می‌باشد.

پلیمرهای مهندسی، دسته‌ای از پلیمرهای سنتزی‌اند که ویژگی‌های خاص آن‌ها قابلیت کاربرد بالایی در صنایع مختلف به آن بخشیده است. استحکام زیاد و وزن مولکولی کم باعث شده که در بسیاری از کاربردهای ویژه، این مواد با ارزش حتی جایگزین فلزات معمول و متداول گردند.

بیس‌فنول‌آ (BPA)، اپوکسی رزین و پلی‌کربنات محصولات اصلی مجتمع هستند که البته بیس‌فنول‌آ محصول میانی در تولید دو رزین ذکر شده محسوب می‌شود. غیر از این ۳ محصول، مجتمع دارای ۵ واحد دیگر برای تولید گاز مونواکسید کربن، جداسازی مونوکسیدکربن، تولید فسژن، تصفیه گاز کلر و آب ژاول نیز می‌باشد.

فناوری اولیه تولیدات این طرح از طریق شرکت Salzgitter آلمانی دریافت شده و مهندسی پایه طرح توسط این شرکت انجام پذیرفته است و ظاهراً شرکت Salzgitter نیز دانش فنی را از شرکت ICSO لهستانی اخذ نموده است.

عملیات مهندسی تفصیلی و خرید تجهیزات توسط شرکت ناموران با مشارکت شرکت‌های ایتالیایی NOYVALLESINA و انگلیسیENERGY DEPLOYMENT صورت گرفته است. پیمانکار عمده ساختمان و نصب، شرکت جهان پارس بوده است.

عملیات آماده‌سازی زمین با انجام ۲۰۰۰۰۰ متر مکعب خاکریزی و خاک‌برداری و کوبیدن ۴۷۰۰۰ متر شمع بتنی صورت گرفته است. ساخت سازه‌های صنعتی با انجام ۲۷۵۰ تن آرماتوربندی و ۴۲۰۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده و ۳۵۰۰ متر مربع ساختمان جهت ساختمان کنترل و ایستگاه‌های برق احداث شده است. کلیه عملیات نصب تجهیزات توسط پیمانکاران داخلی با نصب ۱۴۰۰۰ تن اقلام مختلف، ۶۰۰۰ تن اسکلت فلزی و ۳۰۰۰۰۰ اینچ- قطر لوله‌کشی و ۱۵۰۰۰۰۰ متر کابل‌کشی برق و ابزار دقیق صورت گرفته است.

عملیات نصب مکانیکی طرح در مهرماه سال ۱۳۸۱ شروع گردید و در مهرماه ۱۳۸۲ خاتمه یافته است. سرمایه‌گذاری (ریالی و ارزی) برای اجرای طرح ۶۰۰ میلیارد ریال و ۱۹۰ میلیون دلار بوده و در تیرماه ۱۳۸۳ افتتاح گردیده است.