اختلاف‌نظرهای جهانی درباره قیمت طلا

اختلاف‌نظرهای جهانی درباره قیمت طلا تازه‌‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بین‌المللی کاهش قیمت طلا در روزهای آینده را پیش‌بینی کرده‌اند ولی تحلیلگران اقتصادی وال‌استریت نسبت به مسیر قیمت طلا اختلاف نظر دارند. به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که در نظرسنجی‌های ۳ هفته گذشته، کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به‌طور متوالی […]

اختلاف‌نظرهای جهانی درباره قیمت طلا

تازه‌‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بین‌المللی کاهش قیمت طلا در روزهای آینده را پیش‌بینی کرده‌اند ولی تحلیلگران اقتصادی وال‌استریت نسبت به مسیر قیمت طلا اختلاف نظر دارند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که در نظرسنجی‌های ۳ هفته گذشته، کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به‌طور متوالی پیش‌بینی کرده بودند که قیمت طلا با افزایش روبه‌رو می‌شود ولی در نظرسنجی این هفته اختلاف نظر‌ها آشکار شده است.

براساس این گزارش۲۱ نفر تحلیلگر اقتصادی در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۷ نفر معادل ۳۳ درصد به افزایش قیمت طلا رأی داده‌اند. ۸ نفر معادل ۳۸ درصد نیز پیش‌بینی کردند که قیمت طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد و ۶ نفر معادل ۲۹ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۹۳۴ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد نیز ۳۵۸ نفر معادل ۳۸ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا افزایش خواهد یافت، ۴۵۶ نفر معادل ۴۹ درصد به کاهش قیمت طلا رأی داده‌اند و مابقی یعنی ۱۲۰ نفر معادل ۱۳ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا تغییر نخواهد داشت.

 

در نظرسنجی جمعه گذشته ۷۸ درصد تحلیلگران اقتصادی و ۶۴ درصد سرمایه‌گذاران بین‌المللی به افزایش قیمت طلا رأی داده بودند ولی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت با کاهش نسبی همراه شده است.