عقب‌گرد طلای جهانی به محدوده ۱۲۳۰ دلار

عقب‌گرد طلای جهانی به محدوده ۱۲۳۰ دلار طلای جهانی دیروز تحت تأثیر رشد ارزش دلار در آستانه انتشار گزارش آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا با کاهش قیمت روبرو شد. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دیروز بازار سنگاپور ۰٫۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۳۳٫۴۱ دلار رسید. بهای […]

عقب‌گرد طلای جهانی به محدوده ۱۲۳۰ دلار

طلای جهانی دیروز تحت تأثیر رشد ارزش دلار در آستانه انتشار گزارش آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا با کاهش قیمت روبرو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دیروز بازار سنگاپور ۰٫۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۳۳٫۴۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته حداکثر یک درصد کاهش یافت و به ۱۲۲۵٫۷۳دلار نزول کرد که پایین‌‌ترین قیمت در یک هفته گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، ۰٫۴ درصد کاهش یافت و در ۱۲۳۴٫۶۰ دلار ایستاد.

به گفته جیانگ‌شو، تحلیلگر ارشد در گروه شاندونگ گولد، اگرچه تورم آمریکا رشد کرده است اما انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره در مارس چندان بالا نیست با این همه به دلیل این‌که طلا از ابتدای سال میلادی جاری رشد قیمت مستمری داشته است، تردیدهایی نسبت به رشد بیشتر این فلز ارزشمند وجود دارد.

براساس گزارش رویترز، ابهامات سیاسی از جمله تردید‌ها نسبت به سیاست‌های دونالدترامپ، رییس‌جمهور آمریکا و تأثیر احتمالی آن بر استراتژی بانک مرکزی و همچنین انتخابات در فرانسه و هلند از طلا پشتیبانی زیادی کرده و این فلز زرد امسال حدود ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

معامله‌گران بازار طلا منتظر انتشار گزارش آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا برای دریافت نشانه‌هایی از روند افزایش نرخ‌های بهره هستند.

مؤسسه مالی گولدمن ساش در یادداشتی اعلام کرد ما نسبتاً درباره دورنمای طلا ابهام داریم و هدف قیمت ۳ ماهه، شش ماهه و ۱۲ ماهه هر اونس این فلز را ۱۲۰۰ دلار، ۱۲۰۰ دلار و ۱۲۵۰ دلار پیش‌بینی می‌کنیم. اقتصاددان‌های گولدمن ساش ۳ دور افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۱۷ را پیش‌بینی می‌کنند و احتمال یک دور افزایش نرخ‌های بهره تا ژوئن را ۸۰ درصد برآورد می‌کنند.

دلار که تحت‌تأثیر انتظارات برای تحکیم سیاست پولی آمریکا مورد پشتیبانی قرار گرفته است، روز چهارشنبه قوی‌تر شد.

جان ویلیامز، رییس بانک فدرال سانفرانسیسکو روز سه‌شنبه هشدار داد که کاهش جهانی نرخ‌های بهره از زمان بحران مالی احتمالاً ادامه پیدا می‌کند و حفظ اقتصادهای جهان در یک وضعیت سالم را دشوارتر می‌سازد.

پاتریک هارپر، رییس بانک فدرال فیلادلفیا هم در اظهاراتی در سنگاپور گفت: در صورت رشد فشارهای تورمی، از افزایش نرخ‌های بهره در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال در مارس حمایت می‌کند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز که سوددهی ندارد لطمه می‌زند و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به ۱۷٫۹۵ دلار رسید در حالی که هر اونس پلاتین ۰٫۲ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۰۰۱ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت ماند و ۷۸۰ دلار معامله شد.