میانگین قیمت طلا به ۱۱۸۰ دلار خواهد رسید

میانگین قیمت طلا به ۱۱۸۰ دلار خواهد رسید مؤسسه سیتی‌ریسرچ پیش‌بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۱۸۰ دلار خواهد رسید. به گزارش سایت بنکر، مؤسسه سیتی ریسرچ در گزارش قبلی خود در دسامبر پیش‌بینی کرده بود که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۷ […]

میانگین قیمت طلا به ۱۱۸۰ دلار خواهد رسید

مؤسسه سیتی‌ریسرچ پیش‌بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۱۸۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت بنکر، مؤسسه سیتی ریسرچ در گزارش قبلی خود در دسامبر پیش‌بینی کرده بود که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱۱۶۰ دلار می‌رسد.

این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد نسبی روبه‌رو شده است. تحلیلگران این مؤسسه تحقیقاتی بر این باورند که ریسک‌های سیاسی و اقتصادی و نگرانی بازارهای بین‌المللی نسبت به سیاست‌های اقتصادی و مالی آمریکا تأثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

این گزارش افزود: علت اصلی افزایش قیمت جهانی طلا در ماه ژانویه، کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است. ولی در طول فوریه، نگرانی‌های مربوط به اوضاع سیاسی اروپا و نااطمینانی نسبت به سیاست‌های مالی و اقتصادی آمریکا موجب افزایش بیش‌تر قیمت جهانی طلا شده است.

در این گزارش آمده است: طلا از نظر تاریخی حساس‌‌ترین کالا در برابر تغییرات نرخ بهره و ارزش دلار بوده است. البته مسأله مهم نرخ بهره واقعی است که شامل اختلاف نرخ بهره و نرخ تورم است. افزایش تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی نیز تأثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته است.

تنش‌های سیاسی و نااطمینانی نسبت به سیاست‌های ترامپ و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در ماه‌های آینده داشته باشد.

به نوشته سایت طلا، مؤسسه سیتی در ادامه پیش‌بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

سیتی ریسرچ در ادامه پیش‌بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس نقره امسال به ۱۶٫۱۰ دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این مؤسسه در دسامبر ۱۵٫۵۰ دلار اعلام شده بود.

میانگین قیمت هر اونس پلاتین نیز امسال به ۹۸۵ دلار خواهد رسید. به نظر می‌رسد نوسانات ارزش دلار، اوضاع اقتصادی و سیاسی آمریکا و اروپا و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تأثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

ادامه روند افزایشی قیمت سکه

در آخرین روز هفته گذشته نیز قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش ۶۰۰۰ تومانی در مقایسه با روز چهارشنبه، بیش از یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان فروخته می‌شود و دلار آمریکا نیز ۳۷۷۹ تومان قیمت دارد.

 

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۱۵ هزار تومان فروخته ‌شد. نیم‌سکه و ربع‌سکه به ترتیب با افزایش ۹ و ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه گذشته به ترتیب ۶۵۶ و ۳۶۴ هزار تومان عرضه شدند.