تثبیت بهای طلا بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار

تثبیت بهای طلا بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار یک تحلیلگر برجسته اقتصادی معتقد است که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی و در کوتاه‌مدت در دامنه ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار در هر اونس تثبیت خواهد شد. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مارک تو، کارشناس اقتصادی مؤسسه وینگ فانگ تأکیدکرد: حتی در صورت افزایش […]

تثبیت بهای طلا بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار

یک تحلیلگر برجسته اقتصادی معتقد است که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی و در کوتاه‌مدت در دامنه ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار در هر اونس تثبیت خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مارک تو، کارشناس اقتصادی مؤسسه وینگ فانگ تأکیدکرد: حتی در صورت افزایش یا کاهش قیمت طلا در کوتاه‌مدت، قیمت این فلز زرد در این محدوده نوسان خواهد کرد.

براساس این گزارش وی افزود: فکر نمی‌کنم حتی در صورتی که انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا با کاهش روبه‌رو شده است، قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبه‌رو شود چرا که مسیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو کاملاً روشن است و مسأله اصلی در شرایط کنونی تنها زمان افزایش نرخ بهره خواهد بود.

ویلیام دادلی رییس فدرال رزرو نیویورک در سخنانی تأکیدکرد: فدرال رزرو در آینده از افزایش نرخ بهره همزمان با کاهش ۴٫۵ تریلیون دلاری تراز مالی اوراق قرضه خودداری خواهد کرد. تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری برای طلا به واسطه تشدید تنش‌های سیاسی بین‌المللی، افزایش یافته است.

 

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بر این باور است که احتمال افت قیمت هر اونس طلا تا ۱۲۴۱ دلار وجود دارد. قیمت هر اونس نقره نیز با ۰٫۲ درصد کاهش به ۱۷٫۹۲ دلار رسیده است.