دادوستد منصفانه قیمت مس در بورس کالا

مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد دادوستد منصفانه قیمت مس در بورس کالا سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالا معتقد است بهای مس در از اواخر سال گذشته تا کنون افزایش قابل‌توجهی نداشته است. به گزارش ایسنا، طی ماه گذشته تعدادی از فعالان بورس کالا اعلام کردند قیمت مس در بورس افزایش قابل‌توجه و غیرقابل‌توجیهی پیدا کرده […]

مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد

دادوستد منصفانه قیمت مس در بورس کالا

سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالا معتقد است بهای مس در از اواخر سال گذشته تا کنون افزایش قابل‌توجهی نداشته است.

به گزارش ایسنا، طی ماه گذشته تعدادی از فعالان بورس کالا اعلام کردند قیمت مس در بورس افزایش قابل‌توجه و غیرقابل‌توجیهی پیدا کرده است.

حامدسلطانی‌نژاد در این زمینه می‌گوید در آن مقطع عرضه کم و تقاضا افزایش پیدا کرده بود، این در شرایطی است که بهای جهانی مس نیز رشد داشت.

وی در رابطه با قیمت مس در بورس کالا اظهار کرد: قیمت مس افزایش زیادی در بورس نداشته است. در پایان سال ۱۳۹۵ تقاضا برای این فلز مقداری افزایش پیدا کرد و به دلیل تعهدات صادراتی که شرکت ملی مس ایجاد کرده بود، عرضه هم کاهش یافت.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: برای این‌که از افزایش کاذب قیمت مس جلوگیری شود، ما راهکاری را در نظر گرفته‌ایم و آن راهکار این است که هر شرکتی بتواند معادل متوسط خریدی که در طی سال داشته، باز هم خرید داشته باشد. یعنی سیاست تثبیت قیمت و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت را در پیش گرفته‌ایم.

 

مدیرعامل بورس کالا در پایان اضافه کرد: در حال حاضر اگر به قیمت‌ها نگاه کنیم، افزایش قابل توجهی در قیمت مس نمی‌بینیم، البته در بخشی ممکن است کمی افزایش داشته باشیم که آن هم ناشی از قیمت جهانی مس بوده است.