طلای جهانی در مرز ۱۲۸۵ دلار ایستاد

طلای جهانی در مرز ۱۲۸۵ دلار ایستاد طلای جهانی در معاملات دیروز از تنش‌های ژئوپلتیکی پیرامون کره‌شمالی که تقاضای خرید برای این فلز به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، مورد حمایت قرار گرفت و نزدیک به بالا‌ترین قیمت پنج ماه اخیر ماند. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل در معاملات بازار سنگاپور […]

طلای جهانی در مرز ۱۲۸۵ دلار ایستاد

طلای جهانی در معاملات دیروز از تنش‌های ژئوپلتیکی پیرامون کره‌شمالی که تقاضای خرید برای این فلز به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، مورد حمایت قرار گرفت و نزدیک به بالا‌ترین قیمت پنج ماه اخیر ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل در معاملات بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۸۳٫۹۶ دلار ایستاد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰٫۵درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۵٫۵۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار ۳٫۴۰ دلار افزایش یافته و در ۱۲۹۱٫۹۰ دلار بسته شده بود.

شرکت «پرستیژ اکونومیکس» پیش‌بینی کرد طلا تحت‌تأثیر ضعیف شدن ارزش دلار و افت بازارهای سهام در بحبوحه ریسک‌های ژئوپلیتیکی افزایش قیمت بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۱۱ درصد رشد کرده که تا حدودی تحت‌تأثیر ابهام در سیاست‌های اقتصادی و مالی دونالدترامپ، رییس‌جمهور آمریکا و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی بوده است.

براساس گزارش رویترز، مناظره بر سر آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره‌جنوبی با سفر مایک‌پنس، معاون رییس‌جمهور آمریکا به کره‌جنوبی بالا ماند. وی به کره‌شمالی هشدار داد که حملات نظامی اخیر آمریکا در سوریه و افغانستان نشان داد عزم دونالدترامپ، رییس‌جمهور آمریکا نباید مورد پرسش قرار گیرد، اما پیونگ‌یانگ وعده داد به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

طلا در مقطع کنونی که به دلیل افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی و نگرانی‌‌ها نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش پیدا کرده، تقریباً جذاب مانده است. از سوی دیگر جشنواره هندی آکشای‌تریتیا که اواخر آوریل برگزار می‌شود، از تقاضا برای طلا و بالطبع آن قیمت این فلز ارزشمند حمایت خواهد کرد.