نوسان قیمتی طلا زیر سایه تحولات سیاسی و نظامی

نوسان قیمتی طلا زیر سایه تحولات سیاسی و نظامی مؤسسه سرمایه‌گذاری سیتی در تازه‌‌ترین گزارش خود پیش‌بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ را افزایش داده است. به نوشته سایت طلا از کیتکونیوز، مؤسسه سرمایه‌گذاری سیتی پیش‌بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال افزایش خواهد یافت ولی طی سال ۲۰۱۸ […]

نوسان قیمتی طلا زیر سایه تحولات سیاسی و نظامی

مؤسسه سرمایه‌گذاری سیتی در تازه‌‌ترین گزارش خود پیش‌بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ را افزایش داده است.

به نوشته سایت طلا از کیتکونیوز، مؤسسه سرمایه‌گذاری سیتی پیش‌بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال افزایش خواهد یافت ولی طی سال ۲۰۱۸ میلادی با کاهش روبه‌رو خواهد شد.

بر اساس این گزارش سیتی بانک پیش‌بینی کرده است که میانگین قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۲۲۰ دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش ماه قبل این بانک ۱۲۰۰ دلار اعلام شده بود.

این مؤسسه سرمایه‌گذاری اعلام کرده تشدید تنش‌های سیاسی در عرصه بین‌المللی، کاهش احتمال برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال و سیاست‌های نگران‌کننده دولت ترامپ می‌تواند موجب افزایش قیمت طلا تا پایان امسال شود.

این مؤسسه پیش‌بینی کرد که قیمت طلا تا ۳ ماه آینده به ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید ولی طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده به ۱۲۰۰ دلار در هر اونس بازخواهد گشت.

مؤسسه سرمایه‌گذاری بی‌ام‌او نیز پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا در آستانه نشست آتی فدرال رزرو آمریکا با کاهش نسبی روبه‌رو خواهد شد.

قیمت جهانی طلا در ماه گذشته بیش از ۵۰ دلار افزایش داشته است. تنش‌های سیاسی بین‌المللی و کاهش ارزش دلار تأثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. این مؤسسه پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا امسال به‌طور میانگین به ۱۲۱۵ دلار خواهد رسید.

مؤسسه سرمایه‌گذاری تی‌دی‌اس نیز در تازه‌‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تأثیر تنش‌های سیاسی بین‌المللی به خصوص اوضاع کره‌شمالی با افزایش بیش‌تری روبه‌رو شود و سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند ولی انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی را بر قیمت این فلز زرد وارد خواهد کرد. به نظر می‌رسد اگر طلا بتواند سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند به زودی تا سطح ۱۳۰۸ دلار افزایش خواهد یافت.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد مؤسسه‌ ام‌کی‌اس سوئیس نیز تأکید کرد: اخبار مربوط به تحولات کره‌شمالی و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می‌تواند در کوتاه مدت تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد.

 

در حالی که ترامپ تلاش زیادی را برای کاهش ارزش دلار آمریکا آغاز کرده و بار‌ها از دلار قوی انتقاد کرده است، این عامل نیز می‌تواند در شرایط کنونی به نفع قیمت جهانی طلا باشد.