معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا، پتروشیمی کرمانشاه

معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا، پتروشیمی کرمانشاه   بورس کالا سال‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. لذا جهت آشنایی هر چه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر […]

معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا، پتروشیمی کرمانشاه

 

بورس کالا سال‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. لذا جهت آشنایی هر چه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر در بورس کالا همچون هفته‌های گذشته در اولین روز هر هفته به معرفی یکی از شرکت‌های حاضر در بورس کالا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پتروشیمی کرمانشاه

رشد جمعیت خصوصاً در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران منجر به افزایش مصرف محصولات کشاورزی شده که این موضوع زمینه نیاز به کودهای شیمیایی را افزایش داده است.

به دلیل وجود منابع سرشار گاز و داشتن نیروهای مجرب و متخصص، رشد صنایع پتروشیمی در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصمیم به گسترش بیش از پیش صنعت پتروشیمی در ایران را دارد.

مجتمع تولید آمونیاک و اوره کرمانشاه به منظور تأمین کود شیمیایی موردنیاز استان کرمانشاه و استان‌های همجوار در غرب کشور تأسیس شده است. احداث این پروژه علاوه بر تأمین کود شیمیایی مورد نیاز، در امر ایجاد اشتغال در منطقه، گسترش توان فنی استان و ارتقای دانش متخصصین منطقه نقش به‌سزایی دارد.

پس از جنگ تحمیلی با توجه به اثرات جنگ بر اقتصاد استان کرمانشاه، تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی کرمانشاه برای بهبود وضعیت اقتصادی استان، راه‌های مختلفی را بررسی نموده و ضرورت تأسیس کارخانجات تولیدی جهت گسترش فعالیت‌های اقتصادی در دستور کار قرارگرفت.

باتوجه به نیاز استان کرمانشاه و استان‌های همجوار به کود شیمیایی، احداث کارخانه تولید کود شیمیایی مورد تصویب قرار گرفت و برای تحقق این هدف، شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال ۱۳۷۵ به ثبت رسید.

در سال ۱۳۷۹ پذیره‌نویسی به صورت گسترده توسط شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه انجام گرفت. سپس هیأت مدیره شرکت روش مشارکت با دولت را بررسی نموده و با توجه به ضرورت احداث صنعت پتروشیمی در غرب کشور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مجوز دولت، مشارکت در احداث پروژه آمونیاک و اوره را پذیرفت.

استقبال مردم کرمانشاه از طرح مذکور با توجه به سطح درآمد پایین در این شهر و خرید سهام از سوی آنان حاکی از علاقه‌مندی آنها به توسعه صنعت در شهر کرمانشاه و قدردانی از تلاش و زحمات کسانی بود که سال‌ها جهت احداث پتروشیمی در این شهر تلاش نمودند .

فعالیت‌های اجرایی پروژه با توجه به تأمین منابع مالی پس از پذیره‌نویسی آغاز گردید.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی مسؤولیت اجرایی پروژه را تا مرحله را ه اندازی و بهر ه‌برداری به عهده گرفت و جهت داشتن حضوری فعال در این شرکت، ۳۸٫۵ درصد از سهام شرکت را خریداری نمود.

 

در حال حاضر شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به عنوان نخستین شرکت خصوصی تولید کننده اوره و آمونیاک در ایران به شکل سهامی عام در حال فعالیت است و سهام آن در تابلوی اصلی بازار بورس و اوراق بهادار ایران با نماد «کرماشا» عرضه می‌گردد.