چاره‌ای جز وارد کردن پسته به بورس کالا نداریم

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان چاره‌ای جز وارد کردن پسته به بورس کالا نداریم رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: برای از دست ندادن بازارهای جهانی چاره‌ای جز وارد کردن پسته به بورس کالا وجود ندارد. محمدمهدی‌زاهدی در گفت‌وگو با خانه‌ملت با اشاره به عرضه پسته در بورس کالا گفت: از سال گذشته شاهد حضور […]

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان

چاره‌ای جز وارد کردن پسته به بورس کالا نداریم

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: برای از دست ندادن بازارهای جهانی چاره‌ای جز وارد کردن پسته به بورس کالا وجود ندارد.

محمدمهدی‌زاهدی در گفت‌وگو با خانه‌ملت با اشاره به عرضه پسته در بورس کالا گفت: از سال گذشته شاهد حضور پسته آمریکایی و برخی کشورهای دیگر بودیم که با کیفیت کمتر و قیمت پایین تر در کشور توزیع می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان این‌که کشورهای دیگر هرجا که توانسته و می‌توانند از نام پسته ایران سوءاستفاده می‌کنند افزود: باید برای مقابله جدی با این قضیه فکری کنیم که ارتقای کیفیت محصول، بسته‌بندی مناسب و رعایت استانداردهای بین‌المللی از مواردی است که خریدار را نسبت به خرید پسته ایرانی خاطر جمع می‌کند.

وی با اشاره به این‌که یکی از اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود، قیمت گذاری مناسب به صورت تجمیعی برای بازاریابی و بازارسازی جدید است که برای انجام این کار نیازمند هماهنگی در سطح ملی هستیم.

وی در ادامه تأکید کرد: در همین راستا فکر می‌کنیم اگر بتوانیم پسته را وارد بورس کنیم، آنجا محلی است که می‌تواند این هماهنگی را به کمک انجمن پسته ایران و اتاق بازرگانی انجام دهد.

 

زاهدی در پاسخ به این سؤال که آیا از ورود پسته ایرانی به بورس کالا استقبال می‌کنید، تصریح کرد: چاره‌ای نداریم و باید این کار را انجام دهیم، چرا که اگر نتوانیم به صورت تجمیعی و هماهنگی در سطح ملی این کار را به نتیجه برسانیم حتماً تا دو، ۳ سال آینده بازار پسته دنیا را از دست خواهیم داد؛ از این رو برای حفظ بازار خود و همچنین یافتن بازارهای جدید چاره‌ای نیست که به صورت هماهنگ کار کنیم.