معامله ۴۴۴‌هزار‌تن انواع کالا درهفته دوم اردیبهشت ماه

معامله ۴۴۴‌هزار‌تن انواع کالا درهفته دوم اردیبهشت ماه در هفته منتهی به ۱۴ اردیبهشت ماه، بالغ بر ۴۴۴‌هزار و ۵۸۹‌تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷‌هزار ۷۸ میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد که نسبت به هفته گذشته رشد ۳۱ درصدی حجم و ۱۳ درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد. […]

معامله ۴۴۴‌هزار‌تن انواع کالا درهفته دوم اردیبهشت ماه

در هفته منتهی به ۱۴ اردیبهشت ماه، بالغ بر ۴۴۴‌هزار و ۵۸۹‌تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷‌هزار ۷۸ میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد که نسبت به هفته گذشته رشد ۳۱ درصدی حجم و ۱۳ درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد.

به گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در دومین هفته اردیبهشت ماه در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۹۱‌هزار و ۵۳‌تن انواع کالا به ارزش ۲‌هزار ۱۳۸ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۸۶‌هزار و ۳۴۷‌تن فولاد، ۴‌هزار و ۳۸۰‌تن مس، ۲۰۰‌تن آلومینیم، ۱۲۰‌تن کنسانتره مولیبدن و ۶‌تن کنسانتره از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۲۸۱‌هزار و ۳۲۰‌تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۱۱۴‌هزار و ۵۴۰‌تن قیر، ۴۹‌هزار و ۲۳۹‌تن مواد پلیمری، ۵۴هزار و ۶۵۰‌تن وکیوم‌باتوم، ۱۹‌هزار و ۶۵۰‌تن لوب‌کات، ۲۲‌هزار و ۳۸‌تن مواد شیمیایی، ۱۷‌هزار و ۵۰۰‌تن گوگرد، ۹۶۰‌تن عایق رطوبتی، یک‌هزار و ۵۰۰‌تن سلاپس واکس و یک‌هزار و ۲۴۲‌تن روغن خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در دومین هفته اردیبهشت ماه شاهد معامله ۵۰‌هزار و ۲۸۵‌تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ارزش ۷۶۳‌هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۳۰‌هزار و ۷۵۰‌تن گندم، ۱۵هزار و ۹۲۵‌تن شکر سفید، ۳‌هزار‌تن روغن خام و ۶۱۰‌تن ذرت دامی مشاهده شد.

 

لازم به ذکر است در هفته‌ای که گذشت در بازار فرعی بورس کالای ایران ۲۰‌هزار‌تن آهک داد و ستد شد.