رأی تحلیلگران اقتصادی به کاهش بهای طلا

رأی تحلیلگران اقتصادی به کاهش بهای طلا در حالی که هنوز برخی سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده امیدوار هستند، تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیش‌تری روبه‌رو می‌شود. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۶۹ درصد پیش‌بینی‌های تحلیلگران […]

رأی تحلیلگران اقتصادی به کاهش بهای طلا

در حالی که هنوز برخی سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده امیدوار هستند، تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیش‌تری روبه‌رو می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۶۹ درصد پیش‌بینی‌های تحلیلگران اقتصادی و ۵۶ درصد پیش‌بینی‌های سرمایه‌گذاران بین‌المللی درباره قیمت طلا درست بوده است.

بر این اساس در نظرسنجی این هفته ۱۹ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۷ نفر معادل ۳۷ درصد به افزایش قیمت طلا رأی داده‌اند، ۹ نفر معادل ۴۷ درصد پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبه‌رو خواهد شد و ۳ نفر معادل ۱۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی نیز ۱۵۷۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۷۵۶ نفر معادل ۴۸ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد داشت. ۶۳۹ نفر معادل ۴۱ درصد نیز به افزایش قیمت طلا رأی دادند و ۱۷۵ نفر معادل ۱۱ درصد نیز گفتند قیمت طلا در هفته آینده بدون تغییر خواهد بود.

سین لاسک تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده تا سطح ۱۲۱۰ تا ۱۲۰۰ دلاری کاهش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش شاخص سهام و کاهش نگرانی‌های سیاسی تأثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته و این روند طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

تحلیلگران مؤسسه سرمایه‌گذاری سی‌ام‌سی مارکتس نیز اعلام کردند که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا ۱۲۲۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا ۱۲۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

 

تازه‌‌ترین نظرسنجی مؤسسه سی‌ام‌ئی نشان می‌دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه آینده به بیش از ۸۳ درصد رسیده است. گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و تقویت ارزش دلار می‌تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.