سرنوشت طلا در دستان شاخص سهام و بهای نفت

سرنوشت طلا در دستان شاخص سهام و بهای نفت کیتکو در تازه‌‌‌ترین تحلیل خود بررسی کرد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت‌تأثیر نوسانات قیمت جهانی نفت و شاخص سهام قرار خواهد داشت. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با وجود این که طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی چندان زیادی در عرصه بین‌المللی […]

سرنوشت طلا در دستان شاخص سهام و بهای نفت

کیتکو در تازه‌‌‌ترین تحلیل خود بررسی کرد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت‌تأثیر نوسانات قیمت جهانی نفت و شاخص سهام قرار خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با وجود این که طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی چندان زیادی در عرصه بین‌المللی منتشر نخواهد شد، تحلیلگران بازار کالا بر این باورند قیمت طلا در هفته پیش رو به شدت تحت تأثیر قیمت جهانی نفت و شاخص سهام قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه آوریل موجب شده است تا گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن بیش‌تر شود.

قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۳٫۳ درصد کاهش داشته که این بد‌‌ترین عملکرد قیمت این فلز گران‌بها پس از انتخاب دونالدترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا به شمار می‌رود.

قیمت جهانی هر بشکه نفت نیز به کم‌تر از ۵۰ دلار رسیده است که این مسأله نیز از توافق اوپک در ماه نوامبر برای کاهش سطح تولید بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد افزایش تولید شیل نفت در آمریکا عامل اصلی افت شدید قیمت نفت بوده است. به اعتقاد تحلیلگران بین‌المللی، ادامه روند نزولی قیمت نفت می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا نیز داشته باشد.

به نظر می‌رسد کاهش قیمت نفت موجب شده است تا سرمایه‌گذاران از فعالیت در سایر بازار‌‌ها نیز منصرف شوند و فعلاً منتظر تحولات بیش‌تری در بازارهای بین‌المللی سهام و کالا باشند.

اوله‌هانسن، تحلیلگر ارشد ساکسو بانک نیز تأکید کرد: قیمت جهانی نفت در روزهای آینده تأثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت. البته نباید تأثیر بازار سهام بر نوسانات قیمت طلا را فراموش کنیم.

 

انتشار آمارهای اشتغال آمریکا موجب شده است تا گمانه‌زنی مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن بیش‌تر شود. نظرسنجی مؤسسه سی‌ام‌ئی نشان می‌دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی به بیش از ۸۳ درصد رسیده است.