نگرانی‌های سیاسی آمریکا حوالی بازار طلا می‌چرخد

نگرانی‌های سیاسی آمریکا حوالی بازار طلا می‌چرخد به دنبال تشدید تنش‌‌ها و نگرانی‌های سیاسی در آمریکا، کاهش ارزش دلار و شاخص سهام، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالا‌‌ترین سطح در دو هفته اخیر رسیده است. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای ناامیدکننده در بخش مسکن آمریکا و گزارش‌های مربوط به دستور […]

نگرانی‌های سیاسی آمریکا حوالی بازار طلا می‌چرخد

به دنبال تشدید تنش‌‌ها و نگرانی‌های سیاسی در آمریکا، کاهش ارزش دلار و شاخص سهام، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالا‌‌ترین سطح در دو هفته اخیر رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای ناامیدکننده در بخش مسکن آمریکا و گزارش‌های مربوط به دستور دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای پایان یافتن تحقیقات مربوط به رسوایی مایکل‌فلین، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، تأثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار افت شاخص سهام و افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات دیروز با ۰٫۵درصد افزایش به بیش از ۱۲۴۳ دلار رسیده است که این رقم از ۳ می‌تاکنون بی‌سابقه بوده است.

قیمت طلا در مبادلات نیز با افزایش ۰٫۵ درصدی روبه‌رو شده بود که این بیش‌ترین افزایش قیمت طلا در یک روز از ۱۲ آوریل به شمار می‌رود.

یک منبع آگاه تأکید کرده است که ترامپ از جیمزکومی، رییس برکنار شده اف‌بی‌آی خواسته بوده است تا تحقیقات مربوط به رسوایی فلین و ارتباط وی با مقام‌های روسی را پایان دهد. این مسأله ابهامات زیادی را درباره تلاش ترامپ برای دخالت در روند تحقیقات فدرال به وجود آورده است. کاخ سفید فوراً این اتهامات را رد کرده است.

تحولات سیاسی آمریکا به همراه انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در منطقه یورو موجب کاهش ارزش دلار شده است. بهره اوراق قرضه آمریکا نیز با کاهش روبه‌رو شده است. آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا نیز موجب شده است تا گمانه‌زنی‌‌ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن کم‌تر شود.

شاخص ارزش دلار در برابر ۶ ارز معتبر بین‌المللی با کاهش روبه‌رو شده و به پایین‌‌‌ترین سطح خود از ۹ نوامبر رسیده است. شاخص سهام در بازار آسیا نیز با افت ۰٫۲درصدی روبه‌رو شده است.