کاهش نفوذ دلالان با شفافیت تولیدات کشاورزی در بورس کالا

کاهش نفوذ دلالان با شفافیت تولیدات کشاورزی در بورس کالا عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بورس کالا با مؤلفه‌هایی همچون شفافیت و نظارت و کنترل بهینه، ابزار مناسبی برای توقف نوسانات نرخ محصولات کشاورزی در بازار تلقی می‌شود. به گزارش خانه ملت، علی اکبری درباره ارایه شکر در بورس کالا، گفت: […]

کاهش نفوذ دلالان با شفافیت تولیدات کشاورزی در بورس کالا

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بورس کالا با مؤلفه‌هایی همچون شفافیت و نظارت و کنترل بهینه، ابزار مناسبی برای توقف نوسانات نرخ محصولات کشاورزی در بازار تلقی می‌شود.

به گزارش خانه ملت، علی اکبری درباره ارایه شکر در بورس کالا، گفت: بورس کالا ابزار مناسبی برای ایجاد گردش مالی میان تولیدکننده و مشتری در صنعت کشاورزی به شمار می‌آید. بنابراین اگر همزمان با ارایه محصولات کشاورزی از جمله شکر در بورس کالا، نظارت ویژه در دستور کار قرار بگیرد به سادگی می‌توان نوسانات بازار شکر را کنترل کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شفافیت در بورس کالا با ارایه اطلاعات جامع به صورت عمومی برای تمام متقاضیان خرید و فروش محصولی همچون شکر در بورس کالا امکان‌پذیر است، بدین معنا که باید اطلاعات جامع در اختیار تمام متقاضیان خرید محصولات کشاورزی در بورس کالا قرار بگیرد.

اکبری افزود: بورس کالا به عنوان بنگاه‌دار اصلی و پرقدرت اقتصادی می‌تواند به‌طور مستقیم محصولات کشاورز را با نرخ واقعی و عادلانه خریداری کند، زیرا زمانی‌که کشاورز بتواند محصولاتش را که «با هزینه تولید بالا تولید کرده است» را در مکان مطمئنی همچون بورس کالا به فروش برساند، شاهد حذف سیستم‌های دلالی در صنعت کشاورزی خواهیم بود.

وی ادامه داد: دلالان اسناد مالی ندارند که بتوان مالیاتی از این افراد اخذ کرد، بنابراین ارایه محصولات کشاورزی در بورس کالا، فرصتی مناسب برای مقابله با نفوذ دلالان در بازار کشاورزی و مقابله با تاراج زحمات کشاورزان است.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این‌که شیرین شدن کام کشاورزان با ارایه شفاف شکر در بورس‌کالا امکان‌پذیر است، تصریح کرد: بورس کالا به شرط رعایت مؤلفه‌های همچون شفافیت، نظارت و کنترل بهینه، ابزار مناسبی برای توقف نوسانات نرخ محصولات کشاورزی در بازار کشاورزی تلقی می‌شود.