کاهش ریسک سرمایه‌گذاری با صندوق‌های طلایی بورس کالا

کاهش ریسک سرمایه‌گذاری با صندوق‌های طلایی بورس کالا صندوق کالایی که به زودی در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود، یکی از ابزارهای مالی نوین است که به سرمایه‌گذاران امکان این را می‌دهند تا به جای خرید و ریسک‌های ناشی از نگهداری کالای مورد نظر، اوراق این صندوق‌‌‌ها را خریداری کنند. به گزارش سنا، با خرید […]

کاهش ریسک سرمایه‌گذاری با صندوق‌های طلایی بورس کالا

صندوق کالایی که به زودی در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود، یکی از ابزارهای مالی نوین است که به سرمایه‌گذاران امکان این را می‌دهند تا به جای خرید و ریسک‌های ناشی از نگهداری کالای مورد نظر، اوراق این صندوق‌‌‌ها را خریداری کنند.

به گزارش سنا، با خرید این اوراق، سرمایه‌گذار در عین داشتن مالکیت کالای مورد نظر، مسؤولیت نگهداری از آن کالا را بر عهده ندارد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری تأمین سرمایه نوین با اشاره به این‌که صندوق طلا، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند، گفت: خریداران در خرید مستقیم سکه یا طلا به سبب عدم تحلیل نوسان‌های قیمتی، ممکن است متضرر شوند، اما صندوق کالایی طلا با وجود مدیران حرفه‌ای، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند.

ساسان‌ا…‌قلی، مدیرعامل شرکت کارگزاری تأمین سرمایه نوین، با اشاره به ماهیت صندوق‌های کالایی اظهار داشت: این صندوق از نوع صندوق‌ سرمایه‌گذاری قابل معامله است، که در بورس کالای ایران فعالیت خواهد کرد و ترکیب دارایی آن شامل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا خواهد بود.

وی ادامه داد: این صندوق‌ها، یکی از ابزارهای مالی نوین است که به سرمایه‌گذاران امکان این را می‌دهند تا به جای خرید و ریسک‌های ناشی از نگهداری کالای مورد نظر، اوراق این صندوق‌‌‌ها را خریداری کنند. با خرید این اوراق، سرمایه‌گذار در عین داشتن مالکیت کالای مورد نظر، مسؤولیت نگهداری از آن کالا را بر عهده ندارد.

 

مدیرعامل شرکت کارگزاری تأمین سرمایه نوین، بزرگ‌‌ترین مزیت صندوق طلا امکان تنوع بخشی دارایی به سرمایه‌گذاران دانست و ابراز داشت: مزیت دیگر در کسب بازدهی از طریق اوراق بهاداری است که خریده می‌شود. به بیانی دیگر، این صندوق‌‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا خریداران آنها بتوانند بدون خرید خود دارایی فیزیکی و تنها از طریق خرید اوراق بهاداری که مبتنی بر آن دارایی فیزیکی است کسب بازده کنند.