طلای جهانی ثابت ماند

طلای جهانی ثابت ماند طلا در معاملات دیروز بازار جهانی که سرمایه‌گذاران به‌دنبال انفجار در شهر منچستر انگلیس در حاشیه بازار قرار گرفتند، ثابت ماند. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور ۰٫۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۱٫۵۵ دلار رسید. در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل […]

طلای جهانی ثابت ماند

طلا در معاملات دیروز بازار جهانی که سرمایه‌گذاران به‌دنبال انفجار در شهر منچستر انگلیس در حاشیه بازار قرار گرفتند، ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور ۰٫۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۱٫۵۵ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با ۰٫۱ درصد افزایش، در ۱۲۶۲۲٫۲۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار با ۷٫۸۰دلار افزایش، در ۱۲۶۱٫۴۰ دلار بسته شده بود.

در جریان انفجار در شهر منچستر انگلیس که در پایان کنسرت یک خواننده آمریکایی روی داد، دست‌کم ۱۹ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند. دو مقام آمریکایی اظهار کرده‌اند که احتمالاً علت این انفجار، بمب‌گذاری انتحاری بوده است.

ترزامی، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد این حادثه به عنوان یک حمله تروریستی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ادواردمایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در این باره گفت: در حال حاضر با وجود این خبر تراژیک، قیمت فلزات ارزشمند نسبتاً آرام است با این ‌همه انتظار می‌رود در ادامه معاملات، طلا واکنش قوی به این رویداد داشته باشد.

قیمت طلا از تنش‌های سیاسی که به دلیل جنجال‌های پیرامون دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در ایالات متحده ایجاد شده است و همچنین ضعیف شدن ارزش دلار در برابر یورو، مورد حمایت قرار گرفته است.

براساس گزارش رویترز، یورو پس از این‌که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه از ضعیف شدن بیش از حد ارز واحد اروپایی انتقاد کرد، نزدیک به بالا‌ترین سطح ۶ ماه گذشته در برابر دلار صعود کرد.