عرضه گندم در بورس کالا، برنامه تشویقی دولت برای تسهیل صادرات آرد

عرضه گندم در بورس کالا، برنامه تشویقی دولت برای تسهیل صادرات آرد پیشنهاد عرضه گندم داخلی در بورس کالا به قیمت روز جهانی جهت صادرات آرد، آزادسازی ورود موقت گندم جهت صادرات آرد و فرآورده‌های آن، از جمله برنامه‌ها و طرح‌های تشویقی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش صادرات آرد به شمار می‌رود. به […]

عرضه گندم در بورس کالا، برنامه تشویقی دولت برای تسهیل صادرات آرد

پیشنهاد عرضه گندم داخلی در بورس کالا به قیمت روز جهانی جهت صادرات آرد، آزادسازی ورود موقت گندم جهت صادرات آرد و فرآورده‌های آن، از جمله برنامه‌ها و طرح‌های تشویقی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش صادرات آرد به شمار می‌رود.

به گزارش سایت غلات‌نیوز، «اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید» این روز‌‌ها محور بسیاری از جلسات و همایش‌های داخلی است که از سوی بخش دولتی و خصوصی برگزار می‌شود و نشان دهنده تأکید مقام‌معظم‌رهبری بر این مقوله است.

بر همین اساس، قائم‌مقام تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اهداف حمایت دولت از کارخانه‌های آرد برای تسریع و سهولت روند صادرات فرآورده‌های این صنعت گفت: استفاده از کریدور سبز در جهت کاهش زمان ارسال محصولات ایرانی، افزایش حجم و قانونی کردن صادرات کالاهای ایرانی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صادرکننده، پیشنهاد عرضه گندم داخلی در بورس کالا به قیمت روز جهانی جهت صادرات آرد، آزادسازی ورود موقت گندم جهت صادرات آرد و فرآورده‌های آن از جمله برنامه‌های دولت است.

رضا رحمانی افزود: با وجود این‌که بیش‌تر کارخانه‌های آرد کشور با نیمی از ظرفیت اسمی خود به فعالیت مشغول‌ هستند و آنچه مسلم است، ظرفیت خالی کارخانه‌ها منجر به کاهش بهره‌وری و در نتیجه افزایش هزینه‌های سربار و عدم توان رقابت‌پذیری کارخانه‌ها به ویژه در بازارهای صادراتی خواهد بود. این امر در مراحل بعدی منجر به بحران‌های مالی و عدم توان کارخانه‌ها در بازپرداخت تسهیلات خواهد شد.

 قائم‌مقام تولید وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نسخه دولت برای نجات صنایع آردسازی و نان صنعتی خاطر نشان کرد: صادرات نقش مستقیمی در توسعه و رشد اقتصادی کشور داشته و از این رو استفاده از انواع برنامه‌های تشویق صادرات و حمایت از فعالیت‌های صادراتی شرکت‌ها از جمله برنامه‌های دولت، در جهت بهبود عملکرد صادراتی شرکت‌ها یا تشویق آنها برای شروع و ادامه فعالیت‌های صادراتی است.

 

رحمانی گفت: استفاده از کریدور سبز در جهت کاهش زمان ارسال محصولات ایرانی، افزایش حجم و قانونی کردن صادرات کالاهای ایرانی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صادرکننده پیشنهاد عرضه گندم داخلی در بورس کالا به قیمت روز جهانی جهت صادرات آرد، آزادسازی ورود موقت گندم جهت صادرات آرد و فرآورده‌های آن، از جمله برنامه‌ها و طرح‌های تشویقی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش صادرات آرد به شمار می‌رود.