طلای جهانی بالای ۱۲۶۰ دلار ایستاد

طلای جهانی بالای ۱۲۶۰ دلار ایستاد طلا در معاملات دیروز بازار جهانی تحت‌تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، نزدیک به بالا‌ترین سطح ۴ هفته گذشته ایستاد. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۶۶٫۱۹دلار معامله شد. بهای […]

طلای جهانی بالای ۱۲۶۰ دلار ایستاد

طلا در معاملات دیروز بازار جهانی تحت‌تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، نزدیک به بالا‌ترین سطح ۴ هفته گذشته ایستاد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۶۶٫۱۹دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۰٫۹درصد صعود کرده و به ۱۲۶۹٫۵۰ دلار صعود کرده بود که بالا‌ترین قیمت از اول ماه مه بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰٫۲ درصد اُفت کرد و به ۱۲۶۵٫۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه با ۱۱٫۷۰دلار یا ۰٫۹ درصد افزایش، در ۱۲۶۸٫۱۰دلار بسته شده و برای کل هفته بیش از یک درصد افزایش را ثبت کرده بود که سومین افزایش هفتگی متوالی بود.

به گفته بارناباس‌گان، تحلیلگر بانک OCBC در سنگاپور، تنش‌های سیاسی پیرامون دونالدترامپ، رییس‌جمهور آمریکا از طلا به عنوان دارایی امن تا حدودی حمایت کرده است. بازار همچنین برای دریافت نشانه‌هایی از موضع سیاست پولی آمریکا، به نشست ماه آینده کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته است.

طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی، به سرمایه‌گذاری مطمئن تبدیل می‌شود، از ۹ مه که به رکورد پایین ۱۲۱۳٫۸۱ دلار سقوط کرده بود، بیش از ۴ درصد رشد قیمت پیدا کرده است.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی با ابراز خوش بینی به دورنمای قیمت طلا، احتمال افزایش بیش‌تر قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کرد. وی گفت: ضعیف‌تر شدن ارزش دلار به همراه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد سرمایه‌گذاران مؤسسه‌ای شمار قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس نیویورک را در هفته منتهی به ۲۳ مه، برای نخستین بار در ۴ هفته گذشته افزایش دادند.