ثبات قیمت طلا و افزایش قیمت ارز در آخرین روز هفته

صرافان ارز و سکه در معاملات آخرین روز هفته بازار آزاد تهران، با افزایش نرخ دلار، یورو و پوند روبه‌رو شدند. به گزارش ایرنا، معاملات ثبت شده صرافی‌های مجاز سراسر کشور در سامانه سنا در آخرین روز هفته گذشته نشان داد که نرخ فروش دلار آمریکا با ۱۳۲ ریال رشد نسبت به چهارشنبه، به ۳۶ […]

صرافان ارز و سکه در معاملات آخرین روز هفته بازار آزاد تهران، با افزایش نرخ دلار، یورو و پوند روبه‌رو شدند.

به گزارش ایرنا، معاملات ثبت شده صرافی‌های مجاز سراسر کشور در سامانه سنا در آخرین روز هفته گذشته نشان داد که نرخ فروش دلار آمریکا با ۱۳۲ ریال رشد نسبت به چهارشنبه، به ۳۶ هزار و ۱۳۶ ریال رسید.

همچنین در آخرین روز هفته گذشته، هر یورو نیز ۳۹ هزار و ۸۷۵ ریال داد و ستد شد.

هر پوند انگلیس نیز با ۶۰ ریال افزایش، ۴۴ هزار و ۴۴۰ ریال قیمت گرفت.

قیمت طلا

همچنین بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و در آخرین روز هفته گذشته، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم، ۱۱ میلیون ریال و هر قطعه نیم سکه با ۱۰ هزار ریال کاهش قیمت، ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار ریال داد و ستد شد.

در معاملات این روز بازار آزاد، هر قطعه ربع سکه با ۱۰ هزار ریال افزایش بها، دو میلیون و ۹۷۰ هزار ریال فروخته شد اما قیمت سکه یک گرمی با ۲۰ هزار ریال کاهش به یک میلیون و ۸۵۰ هزار ریال رسید.

بر پایه اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار با دو هزار ریال افزایش، یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۹۰ ریال شد و هر اونس طلا نیز با دو دلار و ۵۰ سنت رشد، قیمت یک هزار و ۲۶۹ دلار و ۹۰ سنت را رقم زد.

نرخ بانکی ۱۲ ارز افزایش و ۲۰ واحد پولی دیگر کاهش یافت

همچنین در آخرین روز هفته گذشته، اطلاعات بانک مرکزی نشان از تغییر نرخ بانکی ۳۹ ارز که در آن ۲۰ کاهش، ۱۲ افزایش و هفت ثبات قیمت بود، داد.

بانک مرکزی در این روز بهای هر دلار آمریکا را با کاهش ۳۱ هزار و ۷۵۱ ریال، پوند انگلیس و یورو را با افزایش، به ترتیب ۳۸ هزار و ۷۸۶ ریال و ۳۴ هزار و ۶۱۵ ریال تعیین کرد.

فرانک سوئیس ۳۱ هزار و۹۴۰ ریال، کرون سوئد ۳ هزار و ۵۶۱ ریال، کرون نروژ ۳ هزار و ۸۳۷ ریال و کرون دانمارک ۴ هزار و ۶۵۴ ریال بود.

بهای روپیه هند ۴۷۵ ریال، درهم امارات ۸ هزار و ۶۴۶ ریال، دینار کویت ۱۰۴ هزار و ۹۶۱ ریال، ریال عمان ۸۲ هزار و ۴۹۲ ریال و ۱۰۰ روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۳۲۳ ریال تعیین شد.

همچنین ۱۰۰ ین ژاپن ۳۰ هزار و ۳۸۹ ریال، دلار هنگ‌کنگ ۴ هزار و ۹۵ ریال و دلار کانادا ۲۳ هزار و ۷۱۸ ریال قیمت خورد.

بر پایه اعلام بانک مرکزی، نرخ هر راند آفریقای‌جنوبی دو هزار و ۲۸۰ ریال، لیر ترکیه ۱۰ هزار و ۲۷۶ ریال، روبل روسیه ۵۰۶ ریال، ریال قطر ۸ هزار و ۷۲۰ ریال و ۱۰۰ دینار عراق دو هزار و ۷۲۶ ریال بود.

لیر سوریه ۱۴۹ ریال، دلار استرالیا دو هزار و ۲۱۹ ریال، ریال سعودی ۸ هزار و ۴۶۷ ریال، دینار بحرین ۸۴ هزار و ۲۲۰ ریال و دلار سنگاپور ۲۲ هزار و ۸۰۱ ریال قیمت داشت.

قیمت ۱۰ روپیه سریلانکا دو هزار و ۱۴۹ ریال، ۱۰۰ روپیه نپال ۲۹ هزار و ۶۹۹ ریال، ۱۰۰ درام ارمنستان ۶ هزار و ۶۷۷ ریال، دینار لیبی ۲۲ هزار و ۷۱۲ ریال و یوان چین ۴ هزار و ۶۸۶ ریال ثبت شد.

۱۰۰ بات تایلند ۹۰ هزار و ۴۸۷ ریال، رینگیت مالزی ۷ هزار و ۵۹۴ ریال، یک هزار وون کره‌جنوبی ۲۷ هزار و ۸۱۵ ریال و ۱۰۰ تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۵۷۰ ریال بود.

 

افغانی افغانستان ۴۸۲ ریال، منات آذربایجان ۱۹ هزار و ۳۶۰ ریال، یک هزار روبل بلاروس یک هزار و ۶۷۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۳ هزار و ۱۸۴ ارزش‌گذاری شد.