کاهش شاخص سهام بورس لندن

شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن در پایان معاملات آخرین روز هفته گذشته، به‌رغم افزایش ارزش پوند در برابر دلار و یورو، همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روند کاهشی داشت. به گزارش ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن که در آن در هر روز کاری سهام ۱۰۰ شرکت مهم […]

شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن در پایان معاملات آخرین روز هفته گذشته، به‌رغم افزایش ارزش پوند در برابر دلار و یورو، همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روند کاهشی داشت.

به گزارش ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن که در آن در هر روز کاری سهام ۱۰۰ شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می‌شود در آخرین روز هفته گذشته با کاهش ۰٫۸۵ درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، با ۵۹ واحد کاهش، به ۶ هزار ۹۵۸ واحد رسید.

شاخص سهام بورس فوتسی ۲۵۰ لندن نیز با کاهش ۰٫۷۵ درصدی مواجه بود و با ۱۳۲ واحد کاهش به ۱۷ هزار و۶۶۸ واحد رسید.

در همین حال در میان شاخص سهام سایر بورس‌های مهم اروپایی، «دکس» آلمان و «کک ۴۰»  فرانسه کاهش و «آیبکس» اسپانیا، افزایش داشتند.

در پایان معاملات این روز، ارزش شاخص سهام «دکس» در بازار بورس فرانکفورت آلمان ۰٫۴۴ درصد و شاخص سهام «کک چهل» در بازار بورس فرانسه ۰٫۱۴ درصد کاهش و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» ۰٫۳۷ افزایش، یافتند.

 

پوند انگلیس نیز در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با ۰٫۵۳ درصد افزایش، در مقابل ۱٫۲۲۴۴دلار و همچنین با ۰٫۳۶ درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل ۱٫۱۲۲۵ یورو معامله شد.