مدیرعامل بانک صنعت و معدن:سود ۱۸ درصد بانکی هم برای کسب و کار نو، گران است

  مسعود طاهری- مدیرعامل بانک صنعت و معدن از ایجاد شعبه ویژه برای ارایه تسهیلات به طرح‌های نو و کسب و کارهای نوپا در تهران خبرداد و گفت: در این شعبه بوروکراسی اداری برای ارایه تسهیلات، روان‌تر خواهد بود. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، علی اشرف افخمی در نخستین جشنواره کسب و کارهای نوپا در دانشگاه […]

 

مسعود طاهری- مدیرعامل بانک صنعت و معدن از ایجاد شعبه ویژه برای ارایه تسهیلات به طرح‌های نو و کسب و کارهای نوپا در تهران خبرداد و گفت: در این شعبه بوروکراسی اداری برای ارایه تسهیلات، روان‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، علی اشرف افخمی در نخستین جشنواره کسب و کارهای نوپا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: پیشرفت و توسعه تصادفی و اتفاقی رخ نمی‌دهد و حتماً یک برنامه و فلسفه پشت آن وجود دارد و اگر به کشورهایی همچون تایوان، ژاپن و سنگاپور نگاه کنیم، می‌بینیم که چشم‌انداز روشن، ساختار مناسب مدیریتی، ساختار چابک دولت، نیروی انسانی ماهر، بخشی از عوامل موفقیت‌شان بوده است، اگرچه شرط لازم و کافی نبوده است.

وی با تأکید بر این‌که نمی‌توان به سؤالات جدید پاسخ‌های کهنه داد، تصریح کرد: وقتی به آمار برخی از همین کشور‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم شاخص تولید ناخالص داخلی آن‌ها با آن که مساحتشان در حد یک دهم کشور ماست، هر سال گاهی مانند ژاپن ۱۰ برابر GDP ما تولید ناخالص ملی دارند، تا حدی که GDP سنگاپور ۳۱۰ میلیارد دلار، ژاپن ۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد دلار و تایوان ۵۳۰ میلیارد دلار است، در حالی که سنگاپور ۵ میلیون نفر جمعیت داشته و مساحت آن ۷۰ درصد تهران ما است و به نظر می‌رسد یک عزم و اراده ملی پشت این مسأله قرار دارد.

وی گفت: یکی از کارهایی که در این کشور‌ها صورت گرفته ایجاد فرصت‌های برابر و روند رشد نوآوری‌هاست و آن‌ها توانسته‌اند فرصتی برای شکل‌گیری ایده‌های نو ایجاد کنند و آن را از بالقوه به بالفعل تبدیل نمایند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بحث وثایق بانکی را یکی دیگر از مشکلات پیش رو برشمرد و گفت: بانک‌ها در زمان پرداخت وام این وثیقه‌ها را طلب می‌کنند که خود مشکلی دست و پا گیر شده و از طرفی نرخ سود ۲۱ درصد و در نهایت کاهش آن به ۱۸ درصد برای کسب و کارهای نوپا پاسخگو نخواهد بود و بانک صنعت و معدن سعی می‌کند در این زمینه مشارکت داشته باشد.

 

وی اظهار امیدواری کرد تا سرمایه‌گذاران داخلی از کسب و کارهای نوپا حمایت کنند که در این صورت بانک صنعت و معدن نیز حاضر است تا ۸۰ درصد تأمین مالی را بر عهده بگیرد.