قائم مقام صندوق توسعه ملی:بانک‌ها به روز نیستند

  قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: به روز نبودن بانک‌ها از نظر منابع انسانی، نرم افزاری و سیستم یکی از مشکلات کشور به شمار می‌رود. به گزارش ایرنا، قاسم حسینی در نشست شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان افزود: بخش خصوصی در این زمینه باید به کمک بانک‌ها بیاید. وی تأکید […]

 

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: به روز نبودن بانک‌ها از نظر منابع انسانی، نرم افزاری و سیستم یکی از مشکلات کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، قاسم حسینی در نشست شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان افزود: بخش خصوصی در این زمینه باید به کمک بانک‌ها بیاید.

وی تأکید کرد: جاهایی لازم است که بخش خصوصی بانک را پیش براند تا پروژه‌ها را تأیید و کار‌‌ها را پیگیری کند.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی منابع ارزی خوبی دارد و طرح‌ها باید از مسیر توجیه و پذیرش بانک‌ها پیگیری شوند.

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: تیمی که در صندوق توسعه ملی حضور دارند، اولویت‌های کشور را به خوبی تشخیص داده و با مسایل و مشکلات بخش خصوصی آشنایی خوبی دارند.

وی تصریح کرد: منابع صندوق توسعه ملی، منابع کشور و مردم است که باید صرف رشد اقتصادی و رفاه مردم شده و قابل بازگشت نیز باشد.

حسینی گفت: دارا بودن توجیه فنی، مالی، اقتصادی و اهلیت متقاضی در صندوق توسعه ملی مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: برخی استان‌ها از جمله کرمان با پروژه‌های مناسب و ارتباطات خارجی توانسته‌اند طرح‌هایی را ارایه کنند که مورد تأیید بانک نیز قرار گیرد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: در حوزه تأمین آب برنامه‌های خوبی را مد نظر داریم.

وی اظهار کرد: امسال ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار با نرخ ۱۴ درصد را برای بخش گردشگری اختصاص داده‌ایم و استفاده از این منابع باید در استان کرمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی درباره توسعه صادرات کالا و خدمات گفت: امسال در بخش صنعت و کشاورزی ۷۰ درصد سرمایه در گردش به بخش صادرات اختصاص یافته است.

حسینی افزود: ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی در سال جاری پرداخت شده است.

 

سیزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با حضور محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان و جمعی از فعالان اقتصادی در کرمان برگزار شد.