پذیره‌نویسی اولین صندوق VC در فرابورس ایران

پذیره‌نویسی اولین صندوق VC در فرابورس ایران برای پذیره‌نویسی این صندوق قرار است تابلو جدیدی در فرابورس راه‌اندازی شود و در واقع صندوق جسورانه رویش لوتوس اولین نوع از این صندوق‌هاست که در تابلو صندوق‌های جسورانه فرابورس ایران رونمایی می‌شود. به گزارش مناقصه مزایده از روابط‌عمومی فرابورس، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس با سرمایه ۵۰ […]

پذیره‌نویسی اولین صندوق VC در فرابورس ایران

برای پذیره‌نویسی این صندوق قرار است تابلو جدیدی در فرابورس راه‌اندازی شود و در واقع صندوق جسورانه رویش لوتوس اولین نوع از این صندوق‌هاست که در تابلو صندوق‌های جسورانه فرابورس ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش مناقصه مزایده از روابط‌عمومی فرابورس، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس با سرمایه ۵۰ میلیارد تومان که با همکاری تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و پژوهشگاه رویان تأسیس شده است، از دوشنبه ۲۹ آذر تا یکشنبه ۵ دی در فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود.

در همین راستا علی تیموری شندی، مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان به سنا گفت: سرمایه‌گذاری جسورانه در واقع سرمایه لازم برای رشد و توسعه شرکت‌هایی با درآمد و محصولات و خدمات در حال رشد که در مرحله اولیه چرخه عمر خود هستند و همچنین سرمایه طرح‌های توسعه برای شرکت‌های بالغ در مراحل بعدی چرخه عمرشان را فراهم می‌کند.

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص ارکان این صندوق گفت: شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر این صندوق است که با همکاری گروه مالی پارسیان، شرکت برکت‌تل، پژوهشگاه رویان و سرمایه‌گذاری پویا (مؤسسان) اقدام به راه‌اندازی این صندوق کرده است. همچنین، مؤسسه حسابرسی بهراد مشار متولی و مؤسسه حسابرسی هشیار بهمند، حسابرس این صندوق خواهند بود.

تیموری در خصوص حوزه فعالیت این صندوق گفت: سلامت، بیوتکنولوژی (زیست فناوری) و تکنولوژی مالی، محورهای اصلی فعالیت این صندوق است. در حوزه سلامت، تمرکز صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس بر بیماری‌های مزمنی است که پیش‌بینی می‌شود بیش‌ترین نرخ رشد ابتلا را خواهند داشت و درمان این بیماری‌ها هزینه گزافی را به دنبال دارد که مهم‌ترین آن‌‌‌‌ها عبارتند از سرطان سینه و خون‌، دیابت، آرتروز، زخم‌های عمیق و دیابتی و سوختگی‌های شدید.

 

وی افزود: روش درمانی در نظر گرفته شده برای درمان این بیماری‌ها مبتنی بر بیوتکنولوژی و سلول‌درمانی بوده که شانس موفقیت بالاتری نسبت به سایر روش‌های متداول دارد و در واقع این روش‌ها، طرح‌های تحقیقاتی هستند که در پژوهشگاه رویان در حال انجام است و صندوق رویش لوتوس منابع لازم برای توسعه تحقیقات در این زمینه را فراهم خواهد کرد.