استفاده از ابزار اختیار خرید معامله در بورس پس از ٥٠ سال

استفاده از ابزار اختیار خرید معامله در بورس پس از ٥٠ سال رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پس از ٥٠ سال از فعالیت بورس ایران راه‌اندازی ابزار اختیار خرید معامله مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاپورمحمدی در مراسم رونمایی از معاملات اختیار معامله سهام (آپشن) گفت: معاملات اختیار خرید سهام […]

استفاده از ابزار اختیار خرید معامله در بورس پس از ٥٠ سال

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پس از ٥٠ سال از فعالیت بورس ایران راه‌اندازی ابزار اختیار خرید معامله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاپورمحمدی در مراسم رونمایی از معاملات اختیار معامله سهام (آپشن) گفت: معاملات اختیار خرید سهام برای سرمایه‌گذار یک فرصت سرمایه‌گذاری است و ثبات بخشی و بیمه سهام از دستاورد‌های ابزار اختیار معامله سهام است.

وی گفت: پس از ٥٠ سال از فعالیت بورس ایران راه‌اندازی ابزار اختیار خرید معامله مورد استفاده قرار می‌گیرد. قراردادهای اختیار خرید معامله برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بسیار جذاب خواهد بود.

وی گفت: تمامی ضوابط شرعی در این ابزار‌‌ها رعایت شده است، مدل این ابزار‌‌ها بر مبنای مدل اروپایی است و ابزار اختیار خرید ذرت نیز به‌زودی در بورس کالا کلید می‌خورد.

محمدی گفت: در قانون رفع موانع و افزایش بهره‌وری همه بازار گردان‌‌ها از مالیات نیم درصدی معاف هستند، باید از این امکان بهره برد.

شاپورمحمدی همچنین در گفت‌وگو با فارس گفت: نامه وزیر صنعت به رییس‌جمهور پیش از این در شورای رقابت بحث و پاسخ داده شده است.

وی افزود: اغلب ابهام‌‌ها با تعامل وزارت اقتصاد بین سازمان بورس و وزیر صنعت حل و فصل و جای نگرانی نخواهد داشت. ایرادهای وزیر صنعت ناشی از تفاوت برداشت است.

محمدی درمورد نتیجه جلسه با رییس‌جمهور برای بانک‌ها و بازگشایی نماد آنها گفت: موارد مختلف و مشکلات موجود در این جلسه بررسی شد و عنوان شد که بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها پس از ارایه گزارش‌های حسابرسی شده عملکردی و میان‌دوره‌ای در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن انجام شود.

محمدی از وجود مصوبه قرارداد‌های آتی و آپشن ارز در هیأت مدیره سازمان بورس خبر داد و گفت: در صورت تبیین سیاست‌های بانک مرکزی بسترهای لازم برای راه‌اندازی این بازار فراهم است.

در این جلسه حامدسلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالا هم خبر داد: همزمان با راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله خرید سکه در چهارشنبه هفته گذشته تاکنون ٢٥٠٠ قرارداد منعقد شده است.

 

وی گفت: لازمه توسعه بازار نقد سکه طلا افزایش ساعات معاملاتی است و به زودی این ساعات در بازار آتی سکه طلا برای پوشش معاملات بازار نقد در بعدازظهر انجام خواهد شد.