تقویت ۲۵ واحدی شاخص کل بورس تهران

تقویت ۲۵ واحدی شاخص کل بورس تهران معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی معاملات کم‌حجم را به نظاره نشستند که بار اصلی بازار بر دوش حقوقی‌‌‌ها از طریق معاملات کد به کد و درون‌گروهی بود، بازاری که حقوقی‌‌‌ها از شرکت‌های بزرگ آن حمایت بیش‌تری کردند. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس […]

تقویت ۲۵ واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی معاملات کم‌حجم را به نظاره نشستند که بار اصلی بازار بر دوش حقوقی‌‌‌ها از طریق معاملات کد به کد و درون‌گروهی بود، بازاری که حقوقی‌‌‌ها از شرکت‌های بزرگ آن حمایت بیش‌تری کردند.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات این روز با افزایش ۲۵ واحدی به رقم ۸۰ هزار و ۷۰۹ واحد رسید. شاخص کل هموزن اما با کاهش ۴۷ واحدی روی عدد ۱۵ هزار و ۹۲۲ واحد متوقف شد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۷۱ واحدی به عدد ۸۹ هزار و ۳۹۷ واحد رسید، شاخص بازار اول در حالی با افزایش ۳۱ واحدی به عدد ۵۷ هزار و ۵۲۱ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۱۹ واحدی به عدد ۱۷۰ هزار و ۴۵۳ واحد دست یافت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به عدد ۸۶۶ واحد دست یافت.

همچنین معاملات سهام در نماد معاملات سه شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳۸ واحد، پتروشیمی شیراز و پالایش نفت تهران هریک به میزان ۱۱ واحد کاهش بالا‌‌ترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل اما در این روز معاملات سهام در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر با ۵۸ واحد، مخابرات ایران با ۳۹ واحد و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۶ واحد افزایش بالا‌‌ترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران به بیش از ۱۵۳ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۶۶۴ میلیون و ۹۲۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۵۱۰ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های پارس خودرو و حق تقدم خرید آن، اوراق مشارکت شهرداری دزفول، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، کود شیمیایی اوره لردگان، اوراق اجاره صدانا، اوراق مشارکت لیزینگ رایان‌سایپا، اوراق مشارکت میدکو، مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌ کارتن مشهد متوقف شد.

همچنین نخستین قراردادهای اختیار خرید معامله سهام بر روی سهام فولاد مبارکه با نماد معاملاتی «ضفولا» آغاز و در ادامه بر روی سهام پایه ایران‌خودرو و ملی سهام مس ایران نیز تعریف شد.

براساس این گزارش، دیروز ۸۸۴ میلیون سهم شرکت ریل‌پرداز سیر به‌طور بلوکی در دامنه مثبت نوسان قیمت معامله شد.

در معاملات کد به کد حقوقی‌‌‌ها نیز ۴۷ میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان میان سهامداران عمده در کدهای درون‌گروهی منتقل شد.

در نماد معاملات سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین نیز دیروز ۳۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد تومان کد به کد شد.

در صنعتی دریایی ایران نیز کم‌تر از ۲۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان کد به کد شد.

 ۲۰ میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن اما به ارزش دو میلیارد تومان امروز در کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

۱۶ میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب نیز به ارزش کم‌تر از ۴ میلیارد تومان کد به کد شد.

نزدیک به ۱۲٫۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران اما به ارزش بیش از ۴٫۵ میلیارد تومان امروز کد به کد شد.

 

اندکی بیش از ۱۲ میلیون سهم سیمان شرق نیز به ارزش بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان میان سهامداران عمده جابه‌جا شد.