احتمال تعدیل مثبت در EPS شرکت «ریل سیر کوثر»

در پانزدهمین نشست «یک دیدار یک عرضه فرابورس» عنوان شد احتمال تعدیل مثبت در EPS شرکت «ریل سیر کوثر» مینا عسکری- پانزدهمین نشست «یک دیدار یک عرضه فرابورس» شرکت حمل و نقلی راه‌آهنی ریل سیر کوثر با حضور مدیران این مجموعه معرفی شد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، افسانه اروجی، مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس، […]

در پانزدهمین نشست «یک دیدار یک عرضه فرابورس» عنوان شد

احتمال تعدیل مثبت در EPS شرکت «ریل سیر کوثر»

مینا عسکری- پانزدهمین نشست «یک دیدار یک عرضه فرابورس» شرکت حمل و نقلی راه‌آهنی ریل سیر کوثر با حضور مدیران این مجموعه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، افسانه اروجی، مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس، با اشاره به این‌که این عرضه اولیه در روز چهارشنبه انجام خواهد شد گفت: این شرکت در بازار دوم پذیرش شده و تعهد عرضه ۱۰ درصدی سهام را در روز اول دارد. به این ترتیب در روز چهارشنبه(امروز) ۴۷ میلیون ۱۸۲ هزار و ۳۱ سهم این شرکت عرضه خواهد شد.

در ادامه این جلسه ابوالقاسم سعیدی، نایب‌رییس هیأت مدیره شرکت ریل گستر کوثر با تشریح مزیت‌های شبکه ریلی گفت: در حال حاضر ۲۵ میلیون نفر مسافر با متوسط مسیر ۶۰۰ کیلومتر و ۳۵ میلیون بار با مسافت ۸۰۰ کیلومتر جابه‌جا می‌شوند که حدود ۳۱۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی سوخت در جریان است.

وی از دیگر محاسن شبکه ریلی را کاهش آلودگی محیط‌زیست اعلام کرد و گفت: ۴ قطار حدود ۵۰۰ نفر مسافر جابه‌جا می‌کند که معادل ۲۰ اتوبوس است.

به گفته وی با همه این مزیت‌ها شبکه ریلی متناسب با نیاز رشد نکرده و ایران در صنعت ریلی عقب مانده است.

وی همچنین از ورود ناوگان جدید مسافری و افزایش سهم بازار این شرکت در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به این‌که هزینه راه‌آهن برای ما کم‌تر است سود سالیانه ما همیشه رو به افزایش است.

 

به گفته سعیدی ۱٫۵ درصد واگن‌های کشور در اختیار این شرکت است و این مجموعه ۲٫۵ درصد مسافران کشور را جابه‌جا می‌کند. همچنین واگن‌های این مجموعه از آخرین واگن‌های خریداری شده از کشور و جدید است.