تقویت ۱۲ واحدی شاخص کل بورس

تقویت ۱۲ واحدی شاخص کل بورس معامله‌گران بورس تهران دیروز با بازگشت از یک روز تعطیل عمومی نظاره‌گر بازاری به نسبت پرتقاضاتر از روزهای گذشته با پیشرو شدن گروه معدنی‌‌‌ها و در رأس آن‌‌ها دوقلوهای سنگ‌آهنی بود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۱۲ […]

تقویت ۱۲ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران دیروز با بازگشت از یک روز تعطیل عمومی نظاره‌گر بازاری به نسبت پرتقاضاتر از روزهای گذشته با پیشرو شدن گروه معدنی‌‌‌ها و در رأس آن‌‌ها دوقلوهای سنگ‌آهنی بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۱۲ واحدی روی رقم ۷۸ هزار و ۶۲۲ واحد ایستاد. شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۱۲ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۲۷۵ واحد رسید.

همچنین شاخص آزاد شناور با افزایش ۳۹ واحدی به عدد ۸۶ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش ۶۳ واحدی به رقم ۵۵ هزار و ۹۴۵ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۷۹ واحدی روی عدد ۱۶۶ هزار و ۵۴۰ واحد متوقف شد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۳ واحدی روی عدد ۸۳۰ واحد ایستاد.

براساس این گزارش دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۳۴ واحد، توسعه معادن و فلزات با ۲۷ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۱ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان با ۶۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۳۹ واحد و پالایش نفت تهران با ۳۸ واحد کاهش، بالا‌‌ترین تأثیر منفی را بر محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران به بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۷۸۳ میلیون و ۳۷۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۶۲۲ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های تولید محور خودرو، بین‌المللی محصولات پارس، لبنیات کالبر، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، صکوک اجاره «صامیا»، اوراق‌های مشارکت شهرداری مشهد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو، ایتالران، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، حق تقدم خرید سهام روزدارو، حق تقدم خرید سهام سیمان کردستان، حق تقدم خرید سهام سایپا شیشه، قند نیشابور، صنایع جوشکاب‌ یزد، شیشه و گاز، پتروشیمی فجر متوقف شدند.

همچنین ۱۸٫۸۷ درصد از کل سهام گروه صنایع کاغذ پارس از سوی یک شخص حقیقی به قیمت پایه هر سهم ۳۵۰ تومان روانه میز فروش فرابورس شد.

 

دیروز همچنین در ملی صنایع مس ایران ۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شد.