شاخص کل بورس تهران ۱۹۷ واحد تقویت شد

شاخص کل بورس تهران ۱۹۷ واحد تقویت شد معامله‌گران بورس تهران دیروز نظاره‌گر معاملاتی پرحجم و با انگیزه همسو با حضور پررنگ معامله‌گران اغلب حقیقی در گروه‌های شاخص‌ساز به رهبری گروه خودرویی‌‌ها بود، بازاری که البته هنوز با دید کوتاه مدت در تالار شیشه‌ای قدم بر می‌دارد. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده […]

شاخص کل بورس تهران ۱۹۷ واحد تقویت شد

معامله‌گران بورس تهران دیروز نظاره‌گر معاملاتی پرحجم و با انگیزه همسو با حضور پررنگ معامله‌گران اغلب حقیقی در گروه‌های شاخص‌ساز به رهبری گروه خودرویی‌‌ها بود، بازاری که البته هنوز با دید کوتاه مدت در تالار شیشه‌ای قدم بر می‌دارد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۱۹۷ واحدی روی رقم ۷۹ هزار و ۷۳ واحد ایستاد.

شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۳۲ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۷۹ واحدی عدد ۸۶ هزار و ۸۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش ۴۰ واحدی به رقم ۵۶ هزار و ۱۵۳ واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش ۹۸۵ واحدی به عدد ۱۶۸ هزار و ۱۳۷ واحد دست یافت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش دو واحدی عدد ۸۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ارتباطات سیار با ۸۰ واحد، ایران‌خودرو با ۴۱ واحد و پتروشیمی مبین با ۲۸ واحد افزایش، بالا‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۲۵ واحد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ۲۳ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۰ واحد کاهش بالا‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات این روز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۱۸ تومان بالغ شد که در بازار نقدی این بورس این ارزش به اندکی بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۹۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۸ هزار و ۱۱۷ نوبت داد و ستد بود.

براساس این گزارش، نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه معادن روی ایران، حق تقدم خرید سهام لیزینگ خودروی غدیر، قراردادهای اختیار معامله فروش سهام فولاد مبارکه و ایران خودرو، لابراتوارهای سینادارو، سرمایه‌گذاری نیرو، حق‌تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری اعتلای البرز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، مواد اولیه دارویی البرز بالک، اوراق مشارکت لیزینگ امید، اوراق مشارکت میدکو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داده پردازی ایران، گروه دارویی البرز، ملی صنایع مس ایران، اوراق اجاره‌صایان، قرارداد آتی ملی مس، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، حق تقدم گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، کابل البرز، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، تجارت الکترونیک پارسیان، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، متوقف شدند.

همچنین بازار سهام شاهد عرضه عمده ۸٫۷۷ درصد سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران از سوی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به قیمت پایه هر سهم ۱۸۱۹ ریال و همچنین عرضه ۸٫۵ درصد سرمایه‌گذاری سپه از سوی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به قیمت پایه هر سهم ۱۵۸۸ ریال در بازار معاملات عمده بودند که معامله این دو بلوک سهم عمده‌ای در افزایش ارزش معاملات دیروز بازار داشت.

در عین حال در این روز تعداد ۴ میلیون و ۹۱۹ هزار سهم شرکت گز سکه برای اولین‌بار پس از پذیرش در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) فرابورس در تابلوی دانش‌بنیان عرضه و کشف قیمت شد.

 

همچنین در بازار دوم بورس تهران که معاملات درون گروهی و کد به کد حقوقی‌‌ها در آن صورت می‌گیرد کم‌تر از ۱۳ میلیون سهم سرمایه‌گذاری رنا به ارزش بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی سهامداران عمده روبه‌رو بود.