راهکار فرابورس برای کفایت سرمایه کارگزاری‌ها

راهکار فرابورس برای کفایت سرمایه کارگزاری‌ها هامونی با بیان این‌که کارگزاری‌ها می‌توانند در صورت تغییر ماهیت از سهامی خاص به سهامی عام اقدام به عرضه سهام در بازار SME فرابورس کنند، گفت: امکان ورود شرکت‌های تعاونی استانی سهام عدالت در این بازار می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد. مدیرعامل شرکت فرابورس در گفت‌وگو با فارس گفت: […]

راهکار فرابورس برای کفایت سرمایه کارگزاری‌ها

هامونی با بیان این‌که کارگزاری‌ها می‌توانند در صورت تغییر ماهیت از سهامی خاص به سهامی عام اقدام به عرضه سهام در بازار SME فرابورس کنند، گفت: امکان ورود شرکت‌های تعاونی استانی سهام عدالت در این بازار می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فرابورس در گفت‌وگو با فارس گفت: شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار فرابورس در حالی می‌توانند با حداقل سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی وارد این بازار نوین شوند که ریسک و بازده این شرکت‌ها از طریق صورت‌های مالی که ارایه می‌دهند، قابل اندازه‌گیری خواهد بود.

امیرهامونی افزود: سازمان بورس کف سرمایه برای شرکت‌های کارگزاری را در حالی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تعیین کرده که دست‌یابی به آن رقم نیازمند تأمین مالی است، یکی از ابزار‌ها برای این منظور ورود به بازار معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) پس از سهامی عام شدن با هدف تأمین مالی و در نهایت بزرگ شدن این شرکت‌ها است.

 

به باور این مقام مسؤول با توجه به‌کارکرد بازار معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط امکان ورود شرکت‌های تعاونی استانی سهام عدالت در این بازار می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.