۴نماد در بازار سهام فرابورس بازگشایی شدند

۴نماد در بازار سهام فرابورس بازگشایی شدند شاخص کل فرابورس در جریان معاملات دیروز با دو واحد رشد به رقم ۸۴۰ واحدی رسید. نماد «مارون» با ۱٫۸ واحد بر آیفکس اثر مثبت گذاشت و در مقابل نمادهای «شراز» و «سمگا» تا سقف ۱٫۳ واحدی مانع از رشد بیش‌تر آن شدند. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط […]

۴نماد در بازار سهام فرابورس بازگشایی شدند

شاخص کل فرابورس در جریان معاملات دیروز با دو واحد رشد به رقم ۸۴۰ واحدی رسید. نماد «مارون» با ۱٫۸ واحد بر آیفکس اثر مثبت گذاشت و در مقابل نمادهای «شراز» و «سمگا» تا سقف ۱٫۳ واحدی مانع از رشد بیش‌تر آن شدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس ایران، دیروز نقل‌ و انتقال بیش از ۱۸۴ میلیون ورقه در ۳۶ هزار و ۴۸۰ نوبت معاملاتی و به ارزش افزون بر یک هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال، نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در بازارهای فرابورس ایران بود.

۴۷درصد از حجم و ۸۰ درصد از تعداد کل معاملات در اختیار بازار سهام

در مجموع بازاهای اول، دوم و پایه شاهد دادوستد بیش از ۸۸ میلیون سهم بودیم که معادل ۴۷ درصد از حجم کل معاملات دیروز بود.

ارزش معاملات بازار سهام نیز به رقمی نزدیک به ۳۵۰ میلیارد ریال رسید. همچنین نزدیک به ۸۰ درصد از تعداد معاملات این روز به بازار سهام تعلق گرفت و عدد ۲۸ هزار و ۸۸۰ نوبت دادوستدی را رقم زد.

نماد معاملاتی «غشداب» در حالی این روز بیش‌ترین حجم معاملاتی این بازار را کسب کرد که نماد «شلیا» در ادامه روند روز گذشته خود، بالا‌ترین ارزش معاملاتی را تجربه کرد. در ادامه نماد «حسیر» دومین رتبه بازار سهام را به لحاظ حجم و ارزش به دست آورد.

بازگشایی ۴ نماد در بازار سهام

همچنین نمادهای «کتوکا»، «غفارس» و «شتوکا» بیش‌ترین افزایش قیمت را به نام خود ثبت کردند. در سمت مقابل، نمادهای «سمگا»، «بپاس» و «شراز» بیش‌ترین کاهش قیمت را در میان نماد‌ها تجربه کردند. گفتنی است که این روز نمادهای «ببالک»، «اتکام»، «کتوکا» و «سمگا» در بازار سهام بازگشایی شدند.

بازار تسهیلات مسکن امروز میزبان جابه‌جایی ۶۳ هزار و ۳۵۴ ورقه به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد ریال بود و تسهیلات مسکن دی‌ماه ۹۵ با نقل و انتقال بیش از ۴۴ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۳۳ میلیارد ریال در صدر این بازار ایستادند. دیروز تسه‌ها در بازه قیمتی ۷۳۰ تا ۷۵۱ هزار ریال معامله شدند.

اخزا۶ در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت

همچنین دادوستد ۶۹۴ هزار و ۶۲۳ ورقه به ارزش افزون بر ۶۶۷ میلیارد ریال، حاصل مبادلات دیروز در بازار اوراق با درآمد ثابت بود که در این میان نماد «اخزا۶» با دست به دست شدن بیش از ۹۸ هزار ورقه به ارزشی بالغ بر ۹۴ میلیارد ریال بالا‌ترین حجم و ارزش معاملاتی را به دست آورد.

 

در تابلو ETF‌ها نیز بیش از ۴ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۴۳ میلیارد ریال دست به دست شد و نماد «اعتماد» متعلق به صندوق سرمایه‌گذای اعتمادآفرین پارسیان بهترین عملکرد را به لحاظ حجم و ارزش در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به نام خود ثبت کرد.