اختصاص ۱۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به ۸ بانک

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد اختصاص ۱۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به ۸ بانک سازمان برنامه و بودجه با مصوبه هیأت وزیران اجازه یافت تا از محل حساب مازاد بانک مرکزی بخشی از بدهی‌های مسجل دولت به بانک‌های عامل را حداکثر تا سقف ۱۴۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال […]

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد

اختصاص ۱۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به ۸ بانک

سازمان برنامه و بودجه با مصوبه هیأت وزیران اجازه یافت تا از محل حساب مازاد بانک مرکزی بخشی از بدهی‌های مسجل دولت به بانک‌های عامل را حداکثر تا سقف ۱۴۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را تسویه کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌روحانی تصویبنامه هیأت وزیران برای تسویه بخشی از بدهی‌های مسجل دولت به بانک‌های عامل را حداکثر تا سقف ۱۴۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل حساب مازاد دارایی‌های خارجی ایران نزد بانک مرکزی را برای اجرا ابلاغ کرد.

به این ترتیب بانک ملی ایران ۰,۸ هزار میلیارد ریال، سپه ۷ هزار میلیارد ریال، کشاورزی، صنعت و معدن ۰٫۴ هزار میلیارد ریال، صادرات ایران ۲۵ هزار میلیارد ریال، تجارت ۳۲ هزار میلیارد ریال، ملت ۱۷٫۲ هزار میلیارد ریال، رفاه کارگران ۵٫۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات خود از دولت را دریافت خواهند کرد.

براین اساس، بانک کشاورزی با ۵۸ هزار میلیارد بیش‌ترین سهم و بانک صنعت و معدن با ۰,۴ هزار میلیارد ریال کم‌ترین سهم را در تسویه بدهی دولت به بانک‌ها دارند.

همچنین بر اساس این مصوبه بانک‌های ملت، تجارت و صادرات نیز به ترتیب ۱۷,۲، ۳۲ هزار و ۲۵ هزار میلیارد ریال از مطالباتشان از دولت را دریافت می‌کنند.

هیأت وزیران با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به سازمان برنامه و بودجه اجازه داده است از محل حساب مازاد دارایی‌های خارجی ایران نزد بانک مرکزی، بدهیهای دولت به بانک‌های عامل را تا سقف ۱۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان تسویه کند.

 

بر این اساس، بانک کشاورزی با ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد بیش‌ترین سهم و بانک صنعت و معدن با ۴۰۰ میلیارد تومان کم‌ترین سهم را در تسویه بدهی دولت به بانک‌ها دارند. همچنین براساس این مصوبه بانک‌های ملت، تجارت و صادرات نیز به ترتیب ۱۷۲۰، ۳۰۰۰و ۲۵۰۰ میلیارد تومان از مطالباتشان از دولت را دریافت می‌کنند.