راه‌اندازی ۵ باجه جدید ارایه خدمات امور سهامداری در دفاتر پیشخوان دولت

راه‌اندازی ۵ باجه جدید ارایه خدمات امور سهامداری در دفاتر پیشخوان دولت مدیرعامل سمات از راه‌اندازی ۵ باجه جدید ارایه خدمات امور سهامداری در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده از سمات، محمدرضا محسنی با بیان این‌که یکی از اولویت‌های مهم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سال ۹۵ افزایش ارایه خدمات الکترونیکی به ذی‌نفعان […]

راه‌اندازی ۵ باجه جدید ارایه خدمات امور سهامداری در دفاتر پیشخوان دولت

مدیرعامل سمات از راه‌اندازی ۵ باجه جدید ارایه خدمات امور سهامداری در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده از سمات، محمدرضا محسنی با بیان این‌که یکی از اولویت‌های مهم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سال ۹۵ افزایش ارایه خدمات الکترونیکی به ذی‌نفعان بازار سرمایه است افزود: با راه‌اندازی ۵ باجه جدید (۴ باجه در تهران و یک باجه در بهشهر) تعداد دفاتر پیشخوان دولت ارایه‌دهنده خدمات امور سهامداری به رقم ۶۳ دفتر رسید.

وی اظهار داشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای ارایه خدمات مطلوب به سهامداران، آذرماه سال ۹۱ با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت، مقدمات اجرای این طرح را فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) افزود: در فاز نخست این طرح، ۳ دفتر پیشخوان شهر تهران در اواخر سال ۹۱ به ارایه خدمات سهامداری شامل اصلاح مشخصات، مفقودی، چاپ مجدد گواهینامه، امور قهری (انتقال سهام متوفی به وارث)، صدور شناسه کاربری اینترنتی برای سیستم وضعیت دارایی و… پرداختند.

وی اضافه کرد: در فاز دوم این طرح که در سال ۹۲ به اجرا درآمد، دفاتر پیشخوان ارایه خدمات امور سهامداری وارد شهرهای بزرگ کشور (مشهد، تبریز و اصفهان) شد.

مدیرعامل سمات گفت: مهم‌ترین بخش این پروژه در فاز سوم اجرا شد به‌طوری که تا پایان دی ماه امسال، ۶۳ باجه پیشخوان در مراکز استان‌ها راه‌اندازی شده است و این موضوع نقش به‌سزایی در تسهیل ارایه خدمات به سرمایه‌گذاران و کاهش هزینه آنان دارد.

محسنی تأکید کرد: در فاز چهارم این طرح بزرگ نیز باجه‌های پیشخوان خدمات سهامداری در شهرهای مهم راه‌اندازی می‌شود تا این گونه خدمات در اقصی نقاط کشور گسترش یابد.

 

گفتنی است؛ در حال حاضر استان تهران با ۱۹ دفتر، مشهد، اصفهان و تبریز هر کدام با ۳ دفتر و قم، رشت، یزد، سنندج و کرمانشاه نیز هر کدام با دو دفتر، بیش‌ترین ارایه خدمات به سهامداران را از طریق دفاتر پیشخوان دولت بر عهده دارند.