تغییر مالکیت بیش از ۱۹۰۰ میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس

تغییر مالکیت بیش از ۱۹۰۰ میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس معاملات فرابورس ایران در نخستین روز از هفته معاملاتی جدید با دادوستد بیش از ۱۲۰ میلیون ورقه به ارزش نزدیک به ۱۹۵۳ میلیارد ریال پایان یافت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان بازار دیروز در بازار سهام (مجموع […]

تغییر مالکیت بیش از ۱۹۰۰ میلیارد ریال اوراق بهادار در فرابورس

معاملات فرابورس ایران در نخستین روز از هفته معاملاتی جدید با دادوستد بیش از ۱۲۰ میلیون ورقه به ارزش نزدیک به ۱۹۵۳ میلیارد ریال پایان یافت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان بازار دیروز در بازار سهام (مجموع معاملات در بازارهای اول، دوم، پایه و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط) معامله‌گران تغییر مالکیت افزون بر ۸۴ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۴۵۸ میلیارد ریال بودند. بررسی معاملات این بازار‌ها حاکی از آن است بیش‌ترین حجم معاملات به نماد صنایع بهداشتی ساینا با نقل و انتقال ۱۴ میلیون سهم به ارزش ۷۶ میلیارد ریال تعلق گرفته و بالا‌ترین ارزش مبادلات سهام نیز مربوط به نماد شرکت پتروشیمی زاگرس با خرید و فروش ۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۳۴ میلیارد ریال بوده است.

در این روز همچنین در حالی نمادهای «حسینا»، «اپرداز» و «کمرجان» با بیش‌ترین رشد روزانه قیمت تا سقف حداکثر ۶ درصد روبه‌رو شدند که نمادهای «سمگا»، «فزرین» و «دبالک» بالا‌ترین افت قیمت در حدود ۵ درصد را تجربه کردند.

در همین حال نمادهای «ساینا» و «اپرداز» به ترتیب متعلق به شرکت‌های صنایع بهداشتی ساینا و آتیه داده پرداز، پربازدید‌ترین نمادهای مورد معامله لقب گرفتند و هر دوی این نماد‌ها با رشد قیمت به‌کار خود پایان دادند.

یکی دیگر از رخدادهای این روز بازار فرابورس ایران، افت قیمت تمامی اوراق تسهیلات مسکن مورد مبادله در این بازار است که بر اساس آن شاهد ریزش قیمتی این اوراق تا سقف ۳ درصد بودیم. به این ترتیب قیمت هر ورقه تسه بین ۷۳۷ تا ۷۶۹ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.

اوراق تسه بهمن ۹۴ در حالی دیروز بالا‌ترین قیمت این اوراق را شاهد بود که تسه شهریور ۹۳ که زمان زیادی تا پایان مهلت استفاده از آن باقی نمانده کم‌ترین نرخ تسه را تجربه کرد.

 

معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز گذشته شاهد معامله افزون بر یک میلیون ورقه به ارزش حدود ۱۳۴۷ میلیارد ریال بود. اسناد خزانه اسلامی مرحله هشتم با نقل و انتقال ۱۲۱ هزار ورقه به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد.