دادوستد ۴۵۴ میلیون ورقه بهادار در آیفکس

دادوستد ۴۵۴ میلیون ورقه بهادار در آیفکس معاملات فرابورس ایران در آخرین روز از هفته معاملاتی جاری با رشد آیفکس و دادوستد ۴۵۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۲۷۳۷ میلیارد ریال پایان یافت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات دیروز شاخص کل فرابورس با رشد ۱٫۲ واحدی […]

دادوستد ۴۵۴ میلیون ورقه بهادار در آیفکس

معاملات فرابورس ایران در آخرین روز از هفته معاملاتی جاری با رشد آیفکس و دادوستد ۴۵۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۲۷۳۷ میلیارد ریال پایان یافت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات دیروز شاخص کل فرابورس با رشد ۱٫۲ واحدی روبه‌رو شد و در ارتفاع ۸۶۵ واحدی ایستاد. نماد مارون بیش‌ترین تأثیر مثبت بر آیفکس تا سطح ۴ واحد را به جا گذاشت و نمادهای دماوند، ارفع و بپاس تا سطح یک واحد تأثیر منفی بر آیفکس گذاشته و مانع از رشد بیش‌تر شاخص شدند.

در بازار سهام فرابورس معامله‌گران دادوستد بیش از ۴۵۱ میلیون ورقه بهادار را بیش از ۱۳ هزار دفعه تجربه کردند که ارزش آن نزدیک به ۱۳۶۵ میلیارد ریال بود.

در این بازار عرضه عمده سمگا در ۴ نماد شامل سمگا۲ و سمگا۴ به همراه حق تقدم آنها مورد معامله قرار گرفت. نماد چکاپا نیز با معامله بیش از ۲۰ میلیون ورقه سهم به ارزش ۵۶ میلیارد ریال بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس سرمایه‌گذاران شاهد ۱٫۳ میلیون ورقه به ارزش ۱۳۲۵ میلیارد ریال بودند. اسناد خزانه مرحله نهم بالا‌ترین حجم و اوراق اجاره پارس بیش‌ترین ارزش معامله را تجربه کردند.

در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت این اوراق در بازه ۷۲۰ تا ۷۶۲ هزار ریال مورد معامله قرار گرفتند. کم‌ترین نرخ این اوراق به تسه فروردین ۹۴ و بیش‌ترین قیمت آن به تسه بهمن ماه ۹۵ اختصاص یافت.

 

در این میان نگاهی پربازدید‌ترین نمادهای مورد معاله در بازار سهام نشان می‌دهد به ترتیب نمادهای اپرداز، ساینا و سمگا اختصاص یافت.