۲۰ شرکت جدید پذیرش می‌شود

۲۰ شرکت جدید پذیرش می‌شود مدیرعامل بورس تهران بر لزوم افزایش نقدشوندگی بازار سهام تأکید کرد و گفت: بورس تهران برای ایفای نقش بیش‌تر بازار سرمایه در اقتصاد کشور تا پایان سال ۹۶، پذیرش ۲۰ شرکت جدید را در دستور کار دارد. به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به […]

۲۰ شرکت جدید پذیرش می‌شود

مدیرعامل بورس تهران بر لزوم افزایش نقدشوندگی بازار سهام تأکید کرد و گفت: بورس تهران برای ایفای نقش بیش‌تر بازار سرمایه در اقتصاد کشور تا پایان سال ۹۶، پذیرش ۲۰ شرکت جدید را در دستور کار دارد.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به تشریح اهداف و برنامه‌های این سازمان برای سال ۹۶ گفت: اهداف کلان شرکت و برنامه‌ریزی بورس تهران برای ارتقای هرچه بیش‌تر نقدشوندگی، شفافیت، ابزارهای جدید و تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سهم بازار سرمایه از اقتصاد کلان است.

مدیرعامل بورس تهران درمورد وضعیت پذیرش شرکت‌ها در سال آتی نیز اشاره کرد و افزود: بورس تهران به منظور افزایش سهم بازارسرمایه در تولید ناخالص داخلی، رشد و ایفای نقش بیش‌تر بازار سرمایه در مجموعه اقتصاد کشور تا پایان سال ۹۶، پذیرش (درج و عرضه) ۲۰ شرکت جدید را در دستور کار دارد.

 

حسن‌قالیباف‌اصل به برنامه‌ریزی بورس تهران برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق اوراق بدهی اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سهم بازار سرمایه در تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی مولد در نظر داریم ۲۰ اوراق بدهی شامل انواع صکوک(استصناع، مرابحه)، گواهی سپرده، مشارکت و… را پذیرش کنیم تا با توسعه بازار اوراق بدهی، شرایطی برای سرمایه‌گذاران فراهم شود که بتوانند با توجه به ریسک و بازده اوراق از امکان سرمایه‌گذاری در بورس تهران برخوردار شوند.