حمایت سنتی حقوقی‌‌‌ها در بازار کم حجم سهام

حمایت سنتی حقوقی‌‌‌ها در بازار کم حجم سهام معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی معاملات کم‌حجم را در بازار به نظاره نشستند که با تحرک شرکت‌های حقوقی‌ در سهم‌های شاخص‌ساز اغلب معاملات بورس تهران در محدوده صفر تابلو بسته شد بازاری که به نظر می‌رسید با پایان اصلاح قیمت‌ها روبه‌روست. به گزارش فارس، شاخص کل […]

حمایت سنتی حقوقی‌‌‌ها در بازار کم حجم سهام

معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی معاملات کم‌حجم را در بازار به نظاره نشستند که با تحرک شرکت‌های حقوقی‌ در سهم‌های شاخص‌ساز اغلب معاملات بورس تهران در محدوده صفر تابلو بسته شد بازاری که به نظر می‌رسید با پایان اصلاح قیمت‌ها روبه‌روست.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش ۵ واحدی به رقم ۷۹‌هزار و ۹۵۷ واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۲۹ واحدی عدد ۱۷‌هزار و ۳۲۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۶ واحدی به رقم ۸۷‌هزار و ۲۷۸ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۳۵ واحدی به رقم ۵۵‌هزار و ۵۸۶ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۳۴ واحدی عدد ۱۷۶‌هزار و ۶۴۴ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی به ۹۱۵ واحد رسید.

براساس این گزارش، دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۰ واحد، مخابرات ایران با ۱۴واحد و سرمایه‌گذاری البرز با ۱۰ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت گروه مپنا با ۱۶ واحد، تاپیکو با ۱۲ واحد و فولاد آلیاژی ایران با ۷ واحد کاهش، بیش‌تری تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران به بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست‌به‌دست شدن ۷۹۷ میلیون و ۱۳۲‌هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸‌هزار و ۵۱۱ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات این روز، نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی سپنتا، فرآوری مواد معدنی ایران، سیمان سفید نی‌ریز، حق تقدم خرید سهام کشاورزی و دامپروری مگسال، حق تقدم خرید سهام بهنوش ایران، تولید برق ماه‌تاب‌کهنوج، فارسیت اهواز و تولید محور خودرو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، داروسازی اسوه، فولاد امیرکبیرکاشان، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و حمل و نقل توکا متوقف شدند.

در این روز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از ۲۹۵ میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش کم‌تر از ۶۷ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کدبه‌کد شد.

در فولاد خراسان اما اندکی بیش از ۳۴ میلیون سهم به ارزش کم‌تر از ۱۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌ گروهی انتقال یافت. همچنین ۱۵ میلیون سهم لابراتوار داروسازی عبیدی به ارزش ۲۷٫۵ میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

کم‌تر از ۱۵ میلیون سهم ایران ترانسفو نیز به ارزش ۸٫۵ میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

در عین حال کم‌تر از ۱۳ میلیون سهم شیشه قزوین به ارزش ۱٫۵ میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

در عین حال، دیروز بیش از ۱۰ میلیون سهم بانک تجارت به ارزش کم‌تر از ۷۰۰ میلیون تومان کدبه‌کد شد.

۱۰ میلیون سهم سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین به ارزش کم‌تر از دو میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کدبه‌کد شد.

در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

 

در پتروشیمی شازند اما ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامدار عمده روبه‌رو بود و در نفت سپاهان ۴٫۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان کدبه‌کد شد.