آمادگی فرابورس برای جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی

آمادگی فرابورس برای جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی بیست‌وسومین اجلاس فیاس با حضور نمایندگانی از ۶ کشور دیروز در تهران به میزبانی فرابورس ایران برگزار شد. به گزارش فارس، بیست‌وسومین اجلاس فدراسیون بورس‌های اروپایی آسیایی (فیاس) به میزبانی فرابورس ایران در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. مدیرعامل فرابورس ایران در آغاز این اجلاس با اشاره به اهمیت […]

آمادگی فرابورس برای جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی

بیست‌وسومین اجلاس فیاس با حضور نمایندگانی از ۶ کشور دیروز در تهران به میزبانی فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش فارس، بیست‌وسومین اجلاس فدراسیون بورس‌های اروپایی آسیایی (فیاس) به میزبانی فرابورس ایران در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

مدیرعامل فرابورس ایران در آغاز این اجلاس با اشاره به اهمیت نشست فیاس (FEAS) و حضور اعضای این فدراسیون در ایران گفت: در این اجلاس نمایندگان بورس‌های کشورهای مختلف در مورد وضعیت بازارها، جوامع و فرهنگ‌های یکدیگر به رایزنی و گفت‌وگو می‌نشینند و این در حالی است که فدراسیون‌هایی همچون فیاس برای سازماندهی این موارد تلاش می‌کنند.

وی با بیان این‌که فرابورس ایران از طریق اجلاس فیاس برای جذب‌ سرمایه‌گذاری خارجی تلاش می‌کند، گفت: این اجلاس می‌تواند زمینه خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها از طریق سایر کشور‌‌ها را نیز فراهم کند.

به گفته وی به اشتراک‌گذاری دانش و مدیریت سازماندهی شده در فیاس رخ می‌دهد و این در حالی است که به تازگی رویداد بین‌المللی فین‌استارز به منظور معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار و اهمیت آن نیز برای اعضای این نشست معرفی شده است.

وی با دعوت از اعضای فدراسیون فیاس به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراهم شده برای ارایه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: فرابورس ایران علاقه‌مند است تا شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مالی را از سراسر کشور‌‌ها را گرد خود آورد.

در ادامه مهساتوکلی، رییس امور برنامه‌ریزی و بین‌الملل فرابورس ایران به معرفی فرابورس ایران پرداخت و یکی از اهداف این رکن بازار سرمایه را ارایه فرصت به تمامی شرکت‌ها اعم از کوچک و متوسط برای بهره بردن از مزایای بازار سرمایه عنوان کرد.

 

توکلی ضمن اشاره به رشد چشم‌گیر شاخص کل و ارزش معاملات فرابورس ایران از آغاز تأسیس تا کنون به گزیده‌ای از فعالیت‌های فرابورس اعم از راه‌اندازی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط، طراحی و رونمایی از ابزارهای نوین مالی از جمله اوراق صکوک و مرابحه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه اشاره کرد.