امسال گندمکاران ۴ استان از مسیر بورس کالا حمایت می‌شوند

امسال گندمکاران ۴ استان از مسیر بورس کالا حمایت می‌شوند عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر این‌که اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا به نفع گندمکاران است، گفت: محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله گندم باید به سمت عرضه در بازار شفاف بورس حرکت کنند. به گزارش«پایگاه خبری بورس […]

امسال گندمکاران ۴ استان از مسیر بورس کالا حمایت می‌شوند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر این‌که اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا به نفع گندمکاران است، گفت: محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله گندم باید به سمت عرضه در بازار شفاف بورس حرکت کنند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمدفیضی افزود: با توجه به این‌که کشاورزان از اقشار زحمتکش کشور به شمار می‌آید، اگر گندم در بورس کالا مورد معامله قرار گیرد، طوری خواهد شد که سود واقعی به خود کشاورزان می‌رسد و معاملات بدون واسطه و دلالان انجام می‌شود؛ با اجرای طرح قیمت تضمینی، به محض فروش گندم ۴ استان مذکور در بورس کالا وجه معامله ظرف چند روز کاری به حساب کشاورزان واریز می‌شود و دیگر شاهد دیرکرد در پرداخت مطالبات گندمکاران نخواهیم بود.

 

براساس این گزارش، بنابر مصوبه هیأت دولت و ابلاغ آن از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، امسال برای نخستین بار خرید گندم از کشاورزان ۴ استان‌ مرکزی، خراسان‌شمالی، اردبیل و زنجان در قالب طرح قیمت تضمینی و در بورس کالای ایران صورت خواهد گرفت. همچنین دولت، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران را به عنوان بازارساز مکلف کرد حداکثر تا دو هفته پس از نخستین عرضه هر محموله گندم در تابلوی بورس کالا، در صورت عدم خرید از سوی متقاضیان، نسبت به خرید آن اقدام کند.