خیز ۳۲۷ واحدی شاخص کل بورس

خیز ۳۲۷ واحدی شاخص کل بورس معامله‌گران بازار سهام دیروز در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات سهام را شاهد بودند که در سایر گروه‌های اغلب حاضر در بازار دوم بورس تحرک چندانی از سوی معامله‌گران وجود نداشت. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این […]

خیز ۳۲۷ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بازار سهام دیروز در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات سهام را شاهد بودند که در سایر گروه‌های اغلب حاضر در بازار دوم بورس تحرک چندانی از سوی معامله‌گران وجود نداشت.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این روز با افزایش ۳۲۷ واحدی روی رقم ۸۱ هزار و ۵۰۹ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۳ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۸۱۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۳۲۱ واحدی به رقم ۸۹ هزار و ۹۳۴ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۳۵۰ واحدی به رقم ۵۷ هزار و ۲۳ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۵۴ واحدی عدد ۱۷۸ هزار و ۱۵۱ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی به ۹۲۰ واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، در این روز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با ۱۰۹ واحد، فولاد خوزستان با ۱۰۰ واحد و فولاد مبارکه با ۹۸ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های مخارات ایران با ۶۳ واحد، ایران خودرو با ۴۶ واحد و تاپیکو با ۴۴واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۳۴۲ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۸ هزار و ۷۶۸ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی امیرکبیر، لوازم‌خانگی پارس، نوسازی و ساختمان تهران، قند هگمتان، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، پتروشیمی فارابی، اوراق مشارکت پتروشیمی گچساران، قراردادهای اختیار معامله ملی‌ صنایع مس ایران، اوراق اختیار فروش تبعی گروه صنعتی پاکشو، اوراق اختیارفروش تبعی پتروشیمی شازند، قراردادهای اختیارمعامله معدنی و صنعتی گل‌گهر، مهندسی نصیرماشین، فولاد آلیاژی ایران، سرامیک‌های صنعتی اردکان، گروه صنعتی پاکشو، سازه‌ پویش، سیمان تهران، ماشین‌سازی نیرومحرکه، تولیدی شیشه دارویی رازی، سیمان شمال، اوراق اختیارفروش تبعی سهام گروه دارویی سبحان، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، زرین معدن آسیا و حق تقدم خرید سهام آن، داروسازی تولید دارو، ‌سیمان مجدخواف، اقتصادی و خودکفایی آزادگان، نیروسرمایه از سوی ناظر بازار سهام در حالی بازگشایی شدند که هیچ نماد معاملاتی دیروز نیز متوقف نماند.

در بازار ۲ بورس تهران نیز که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۸۰ ملیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدادر عمده انتقال یافت کم‌تر از ۵۰ میلیون سهم بانک خاورمیانه نیز به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

همچنین اندکی بیش از ۲۱ میلیون سهم گروه دارویی سبحان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در عین حال ۲۰ میلیون سهم زامیاد به ارزش یک و نیم میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عده انتقال یافت و در عین حال کم‌تر از ۱۳ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از ۴٫۵ میلیارد تومان کد به کد شد. در فولاد مبارکه اما در این روز بیش از ۸ میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

در عین حال ۴٫۵ میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به ارزش بیش از دو میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم انتقال داده شد.

بازار سهام در حالی شاهد حجم گرفتن معاملات سهام در برخی تک‌سهم‌های شوینده و خودرویی بود که با اقبال خریداران اغلب حقیقی برای جمع‌‌آوری سهام در گروه فلزات اساسی به رهبری ملی‌مس و فولاد مبارکه، امروز بورس تهران با معاملاتی پرحجم به‌کار خود پایان داد.

همچنین در نماد معاملاتی به‌پرداخت پس از گذشت ۷ روز از عرضه اولیه این سهم در بورس تهران معامله‌گران شاهد واگذاری صف خرید میلیونی این سهم در حالی بودند که در پایان معاملات امروز با صف خرید مجدد دو میلیون سهمی مواجه و به‌کار خود پایان داد.

 

گفتنی است، بازار سهام بازاری به نسبت پرحجم بود که به مدد گروه فلزات اساسی شاهد اقبال معامله‌گران به سهم‌های بازار اول تالار شیشه‌ای بود.