شمارش معکوس برای پرداخت سود سهام عدالت

شمارش معکوس برای پرداخت سود سهام عدالت طبق وعده دولت، تا پایان شهریورماه قرار است که سود سهام عدالت پرداخت شود؛ بر این اساس حداکثر ۱۱ روز دیگر زمان باقی است تا مرحله اول سود سهام عدالت، پس از ۱۰ سال به حساب مردم واریز شود. به گزارش مهر، دولت وعده داده تا پایان شهریورماه، […]

شمارش معکوس برای پرداخت سود سهام عدالت

طبق وعده دولت، تا پایان شهریورماه قرار است که سود سهام عدالت پرداخت شود؛ بر این اساس حداکثر ۱۱ روز دیگر زمان باقی است تا مرحله اول سود سهام عدالت، پس از ۱۰ سال به حساب مردم واریز شود.

به گزارش مهر، دولت وعده داده تا پایان شهریورماه، اولین مرحله سود سهام عدالت را به حساب مشمولان واریز نماید. آن‌گونه که دولت می‌گوید، ۴۹ میلیون نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند که البته، از این رقم، دو میلیون نفر متوفی بوده و در مرحله اول، مشمول دریافت سود نمی‌شوند. بر این اساس اگر دولت به وعده خود عمل کند، این اولین باری است که پس از ۱۰ سال از اجرای طرح اعطای سهام عدالت، مردم سود دریافت می‌کنند؛ چراکه طی مدت ۱۰ سال گذشته، تمام آنچه که از محل توزیع سود سهام این شرکت‌ها حاصل شده، بابت خرید سهام به خزانه دولت واریز شده است و هیچ مشمولی تاکنون، بابت سهمی که در اختیار گرفته، پولی به دولت پرداخت نکرده است.

توزیع سود ۱۲۵ و ۶۵ هزارتومانی

میرعلی‌اشرف‌عبدا…‌پوری‌حسینی در این رابطه اعلام کرده بود: افرادی که مجموع سهام تخصیص یافته به آنها از محل سود، تخفیف و آورده نقدی، یک میلیون تومان است و صورتحساب کنونی آنها، معادل این رقم است، واریزی سود سهام عدالت برای آنها ۱۲۵هزارتومان خواهد بود.

وی افزود: برای افرادی که سهام آنها ۵۳۰ هزارتومان است نیز، مبلغ سود حدود ۶۵ هزار تومان خواهد بود.

پوری‌حسینی البته در هفته پایانی مردادماه اعلام کرده بود که این میزان سود افزایش می‌یابد؛ چرا که ۳ شرکت مهم سهام عدالت از جمله هلدینگ خلیج‌فارس، هنوز مجمع خود را برگزار نکرده‌اند و اگر این مجامع برگزار شود، نرخ سود افراد دارای یک میلیون تومان سهام، ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تنها افرادی که تا پایان تیرماه سال‌جاری، اقدام به افزایش سقف سهام خود تا یک میلیون تومان کرده‌اند، سود کامل سال ٩٥ را می‌گیرند؛ اگرچه واریز این وجه اجباری نیست.

۳۰ میلیون نفر شماره شبای بانکی اعلام کردند

گفته‌های پوری‌حسینی در شرایطی است که سیدجعفرسبحانی، مشاور سازمان خصوصی‌سازی درباره آخرین وضعیت پرداختی سود سهام عدالت مشمولان می‌گوید: تاکنون ۳۶ میلیون نفر برای مشاهده وضعیت صورت حساب سهام عدالت خود به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده‌اند؛ این در حالی است که ۳۰ میلیون نفر از این افراد، شماره شبای بانکی خود را وارد این سامانه کرده‌اند.

آغاز پرداخت سود منتظر تصمیم شورای عالی اصل ۴۴

مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به این‌که سود عملکرد سال ۱۳۹۵ شرکت‌های سرمایه‌پذیر امسال به خزانه واریز نمی‌شود و به مشمولین تعلق دارد، تصریح‌کرد: براین اساس امیدوار هستیم به‌زودی جلسه شورای عالی اصل ۴۴ برگزار شده و موضوع اولین سود واریزی سهام عدالت تعیین تکلیف شود.

سبحانی از تهیه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پرداخت سود مشمولان خبر داد و افزود: به محض تعیین تکلیف این موضوع، در کم‌ترین زمان ممکن این سود به حساب مشمولان واریز می‌شود.

وی سود مصوب عملکرد مالی سال مالی ٩٥ شرکت‌های سرمایه‌پذیر مشمول سهام عدالت را تاکنون ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال مالی ۳ شرکت دیگر مشمول این طرح ۳۱ خرداد است که براساس آن مهرماه مجامع آنها برگزار شود؛ از جمله این شرکت‌ها شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس است.

مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان این‌که سود مصوب رقم ۴ هزار میلیارد تومان برای همه مشمولان یکسان نخواهد بود، افزود: برای مشمولین ٤ دهک دیگر با توجه به میزان دارایی سهم خود و پرداخت باقیمانده اقساط خود متفاوت خواهد بود و پرداختی سود به حساب هر فرد در این بخش براساس میزان واریزی‌های اقساط آنها خواهد بود.

 

حال باید منتظر ماند و دید که در ۱۲ روز باقی مانده تا پایان شهریورماه، دولت آیا سود سهام عدالت را به حساب مشمولان واریز خواهد کرد. به هرحال، شمارش معکوس برای تحقق این وعده آغاز شده است.