آغاز بهره‌برداری کامل سامانه کارا در بازار سرمایه

آغاز بهره‌برداری کامل سامانه کارا در بازار سرمایه مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: در راستای غیرکاغذی کردن فرایند‌ها کارگزاران تنها از طریق سامانه الکترونیکی کارا می‌توانند درخواست‌های خود را در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سمات، محمدرضا‌محسنی افزود: با بهره‌برداری کامل از […]

آغاز بهره‌برداری کامل سامانه کارا در بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: در راستای غیرکاغذی کردن فرایند‌ها کارگزاران تنها از طریق سامانه الکترونیکی کارا می‌توانند درخواست‌های خود را در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سمات، محمدرضا‌محسنی افزود: با بهره‌برداری کامل از سامانه کارا دیگر دریافت، پذیرش و ثبت مدارک کارگزاران به صورت کاغذی در دبیرخانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیرعامل سمات تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های تخصصی فراوانی برای ذی‌نفعان مختلف بازار سرمایه کرده است. این شرکت سال گذشته سامانه الکترونیکی سهامداران (دارا) را برای افزایش ارایه خدمات به سهامداران راه‌اندازی کرد و امسال نیز سامانه الکترونیکی کارگزاران (کارا) را به بهره‌برداری رسانده است.

وی ادامه‌داد: تجمیع سرویس‌ها و خدمات در یک درگاه، غیرکاغذی کردن فرایندها، کاهش هزینه‌ها، دستیابی به خدمات متنوع تر، حذف نامه‌نگاری و مراجعات حضوری از مهم‌ترین ویژگی‌های درگاه الکترونیکی کارگزاران است که به‌طور حتم مورد استقبال کارگزاران قرار خواهد گرفت.

محسنی با بیان این‌که درگاه الکترونیکی کارا مجهز به گواهی دیجیتال بازار سرمایه است، اظهارداشت: این امر باعث می‌شود صحت تبادل اطلاعات میان شرکت سپرده‌گذاری و کارگزاران با اعتبار و اطمینان بیش‌تری انجام شود.

مدیرعامل سمات خاطرنشان‌کرد: کارگاه آموزشی سامانه کارا نیز اوایل شهریورماه برای کارگزاران برگزار شد تا آنها با به‌کارگیری این سامانه بیش‌تر آشنا شود.

 

محسنی درباره آخرین آمار سهامداران خارجی بازار سرمایه ایران هم گفت: با صدور ۲۷ کد جدید در مردادماه امسال، تعداد کدهای سهامداران خارجی بازار سرمایه ایران از مرز ۹۰۰ کد فراتر رفت