معامله ۵۶۰ هزار ورقه «سخاب۲» در فرابورس

معامله ۵۶۰ هزار ورقه «سخاب۲» در فرابورس معاملات فرابورس ایران در بیست و یکمین روز شهریورماه با عرضه «سخاب۲» در بازار ابزارهای نوین مالی، اعلام درج نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در تابلو الف بازار پایه و معامله بیش از ۱۶۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک‌هزار و ۷۹۴ […]

معامله ۵۶۰ هزار ورقه «سخاب۲» در فرابورس

معاملات فرابورس ایران در بیست و یکمین روز شهریورماه با عرضه «سخاب۲» در بازار ابزارهای نوین مالی، اعلام درج نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در تابلو الف بازار پایه و معامله بیش از ۱۶۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک‌هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال پایان یافت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، نزدیک به ۱۱۴ میلیون سهم به ارزش ۳۵۵ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم معامله شد و به ترتیب نمادهای «ذوب» و «اوان» بالا‌ترین رقم حجم و ارزش معاملاتی را به نام خود ثبت کردند.

نماد شرکت مبین وان کیش همچنین در صدر نمادهای پربازدید فرابورس ایستاد و چهارمین نمادی نام گرفت که با بیش‌ترین رشد قیمت تا سطح حدود ۴ درصد همراه شده است.

شاخص کل فرابورس نیز که در ساعات ابتدایی معاملات با رشد بیش از ۴ واحدی همراه شده بود در ادامه بازار رو به نزول گذاشت تا در نهایت به رشد ۰٫۵ واحدی بسنده کند. ۴ نماد «ذوب»، «بمپنا»، «سرچشمه» و «حکمت» بیش از یک واحد تأثیر مثبت و نمادهای «زاگرس»، «مارون» و «دماوند» تا سطح حداکثر ۰٫۶ واحد تأثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند.

بازار ابزارهای نوین مالی شاهد عرضه اولیه «سخاب۲» با قیمت ۹۷۰ هزار و ۷۳۳ ریال بود. تعداد ۵۶۳ هزار و ۲۷۵ ورقه «سخاب۲» به ارزش ۵۴۶ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال روز جاری معامله شد که این حجم دادوستد در ۱۹۶ دفعه صورت گرفت.

نگاهی به معاملات این نماد نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران حقیقی مشارکت ۵ درصدی در خرید و ۰٫۹ درصدی در سمت فروش داشتند. در مقابل سرمایه‌گذاران حقوقی نیز به میزان ۹۹ درصد در سمت فروش و ۹۵ درصد در سمت خرید «سخاب۲» مشارکت کردند. با کشف قیمت امروز «سخاب۲» نرخ مؤثر بازده تا سررسید این نماد ۱۹ درصد و نرخ بازدهی ساده آن ۱۷٫۷۵ درصد تعیین شد.

در نهایت در بازار وراق با درآمد ثابت فرابورس نیز یک میلیون و ۲۸۰ هزار ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال معامله شد.

 

معاملات تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز با ریزش قیمتی انواع اوراق تسه روبه‌رو شد. بر این اساس قیمت تسه‌ها در بازه ۷۶۰ هزار تا ۷۷۸ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.