تقویت ۱۶۰ واحدی شاخص کل بورس

تقویت ۱۶۰ واحدی شاخص کل بورس در معاملات دیروز بازار سهام انتظار برای نوسان قیمت جهانی نفت خام باعث شد تا پالایشی‌های پیش‌رو بازار سهام باشند، بازاری که هنوز به تک‌سهم‌‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین توجه دارد. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در […]

تقویت ۱۶۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات دیروز بازار سهام انتظار برای نوسان قیمت جهانی نفت خام باعث شد تا پالایشی‌های پیش‌رو بازار سهام باشند، بازاری که هنوز به تک‌سهم‌‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین توجه دارد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات این روز با افزایش ۱۵۹ واحدی روی رقم ۸۳ هزار و ۶۸۳ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۴۳ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۳۵ واحدی به رقم ۹۱ هزار و ۲۲۴ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۳۷ واحدی به رقم ۵۸ هزار و ۱۸۱ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۷۴۷ واحدی عدد ۱۸۴ هزار و ۸۶۵ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۷ واحدی به رقم ۹۵۱ واحد رضایت داد.

معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران هر یک با ۵۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۴۸ واحد و پالایش نفت تبریز با ۲۷ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با ۷۸ واحد، فولاد مبارکه با ۱۸ واحد و سایپا با ۱۰ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۲۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۲ هزار و ۳۶۸ نوبت داد و ستد بود.

طی این معاملات نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ و حق تقدم خرید سهام آن، بیمه دانا، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری پردیس، اوراق اختیار فروش تبعی پتروشیمی جم، حق تقدم استفاده نشده زرین‌معدن آسیا، قند ارومیه، سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان، نئوپان ۲۲ بهمن، صنعتی شیمیایی رنگین، اوراق مرابحه شرکت بناگستر کرانه، اوراق اجاره واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل، واحد صندوق جسورانه یکم آرمان آتی، اوراق اجاره واسط مالی دی بر روی سهام صدانا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع و معادن احیاسپاهان، حق تقدم ایران‌دارو، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، متوقف شدند.

در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۲۰ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش کم‌تر از ۴۲ میلیارد تومان کد به کد شد.

 

در پتروشیمی مبنی نیز ۱۰ میلیون سهم به ارزش کم‌تر از ۴ میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد.